Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Vi har to barn 3-5 år og lever helt normalt, vi er ikke de som fester og flyr masse men hender vi tar en tur ut i godt lag. (ca 8 mnd siden sist) Men etterhvert som tiden går har vi blitt sluttet og bli invt til fester og sammenkomster. Når vi blir bedt er det hver for oss. De kaller oss kjedelige fordi vi har kommet og ikke drukket. men vi føler ikke det behovet! Sitter her som voksene mennesker og lurer på hvordan få nye venner med barn som forstår sitvasjonen vår og ikke har behov for og drikke seg fra sans og samling når man er på ferie med barn?
Giss Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Kanske det går an å prøve å få i stand noe sosialt (grilltur eller noe annet) sammen med barnehagevenner av ungene med familie. Så får man truffet hverandre og snakket sammen og kanske man faktisk treffer noen som man kan bli rigtige venner med også? Ellers kan en familievenlig klubb være saken. Jeg traff mannen min i den lokale kameraklubben og har fått mange gode venner igjennem den. Det er også en del familievenlige turer i løpet av året og den slags så det er en fin ting. Men det kan jo være så mange andre slags klubber også. Der treffer man jo folk man deler en interesse med og det kan være et bra utgangspunkt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Tusen takk for gode råd Skal sjekke opp litt rundt i nærmiljøet vårt og se hva de har og tilby. Mammatil(juligutt08)ognovgutt har nok invitert og prøvd og be med oss venner hjem til oss eller ut med båt ol, men vi blir for kjedelige da vi velger og ikke drikke. Det kan virke som om vi har det kjempe koselig så får de en tlf med beskjed om ett eller annet som skal skje hos eller med noen andre. da sitter de litt etter tlf så takker de for seg og drar "hjem" dagen etter dukker det opp bilder på facebook fra kvelden føre og der er våre gjester! De vennene rundt oss har enten barn som de har barnefri til hver helg så og si ellers har de ikke barn.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 nå etter vi fikk barn ble det mye mindre drikking og fest på oss og har ikke så mye barnevakt heller, ikke besteforeldre i nærheten bare venninna mi som jeg kan ikke spørre så mye kan ikke ha betalt barnepike for ikke alle som kan legge hun bare etter at hun sovnet blir bedre når barna er større:-) da er mest praktisk og kjekt å være i lag med de som har barn like gammel som dine da har alle de koselig , både voksne og barn har bare en familie sann som både er vennina mi og barna våre er venner men ser ikke så mye dem heller bare av og til el har ett par venniner med barn men deres menn er ikke venn med min da blir bedre når barna er større:-)
HeidiElisabeth Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Hvor gamle er dere da? Skal være unødvenig å drikke seg sanseløs når man har barn. Det henger jo ikke på grep! Men noen har det behovet også,desverre
teddydamen Skrevet 4. august 2011 #7 Skrevet 4. august 2011 er litt sånn her og... selv om de som virkelig er venner godtar våre valg og heller kommer på besøk her fordi de forstår at d er lettere for de å komme til oss enn for oss å komme til de;) jeg drikker ikke uansett, dvs kan hende jeg deler en cider med min kjære, mn ikke noe mere enn d, og drikker i allefall ikke når barna er til stede eller med på ferie.... jeg er 24 og min kjære er 25, min datter er 3, og minsten er 4 uker;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 Hva med en annonse i f.eks. Foreldre og barn eller Mamma, der du søker etter noen å bli kjent med i nærområdet, med barn på alder med dine barn? Det gjorde jeg, og da fikk vi noen å finne på ting med
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Hvor bor dere da? Vi vil gjerne treffe nye venner!
Minilille Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 Hvis dere er glad i å gå turer har turistforeningen/turlag ofte familieturer, med og uten overnatting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå