Hobbiten Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Er ganske desperat nå etter MANGE uker med smerter flere steder. Har vondt i ryggen,bena,leggene,alle ledd i fingrer,skuldrene. Har nå ødem 3 - jordmor sa jeg var stinn i vann!!! Dette gjør at jeg verker veldig. Har 8 uker igjen, får litt panikk da det føles som en evighet! Er så LEI!!! Har tatt 4 paracet til nå, men føler sterkt behov for flere, men får så dårlig samvittighhet.....uff. Hva hadde dere gjort?
Nille 76 Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Tar IKKE paracet når jeg er gravid nei, siden det er påvist at paracet gir fosterskader. Vondter hører med til svangerskap, det må man vel bare regne med og venne seg til.
Kristin43 Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Paracet er ok, det er det leger og jordmødre anbefaler dersom man må ta noe, men de anbefaler normal dosering. Det er Ibux som man ikke skal ta...
Kristin43 Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Glemte en liten sak - dersom ikke paracet hjelper, anbefaler jeg legevakta slik at du kan få noe annet som hjelper bedre slik at du ikke trenger å ta mye:-) Selv måtte jeg sånn ca halvveis i sangerskapet gjøre det samme pga migreneanfall, så jeg skjønner deg veldig godt..
aldine2 Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Paracet er vel ikke skadelig når man er gravid, kun ibux? Min lege sa at paracet kunne jeg bare ta, og min søster som er jordmor sier det samme, at det ikke er skadelig overhodet. Så jeg ville bare tatt
Nille 76 Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Nei, paracet er ikke lenger ok, de trodde det var det før. De har i det siste funnet ut at paracet gir fosterskader. Det de har sett var på gutters kjønnsorgan, derfor er det NYE retningslinjer for pracet.
Nille 76 Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7372939
Nille 76 Skrevet 30. juli 2011 #8 Skrevet 30. juli 2011 Drikk mye vann (tynner ut saltene som holder på vannet i kroppen din), få i deg lite salt, og beveg deg litt. Ha beina høyt. Det er vel det eneste som hjelper mot vann i kroppen under svangerskapet. Husk at vi andre har det vi også. Ikke at det er noen trøst sikkert men...
Hobbiten Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2011 Takk for svar Nille 76 : på hvilken måte fosterskader i uke 32? Du har vel MYE og langvarige smerter du også regner jeg med!!?
Nille 76 Skrevet 30. juli 2011 #10 Skrevet 30. juli 2011 Se link til artikkel. Jeg har fått beskjed av både lege og jm at man ikke skal spise paracet under svangerskap. Jeg har brukt litt akupunktur mot diverse vondter og det har funket bra. JEG velger å bruke ting som man ikke har PÅVIST at kan skade fosteret, andre får ta sine valg, jeg bare sier hva som er siste oppdatering på fronten.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 30. juli 2011 #11 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har tatt endel paracet i dette svangerskapet, men det har gått i perioder der jeg enten har mye vondt i hodet eller noen ganger når bekken eller rygg har vært fryktelig vondt. Prøver andre ting før jeg tar paracet selvfølgelig, og har vel ikke tatt mer enn 1 gram x 2 eller 3 i løpet av et døgn. Så lenge du ikke tar det regelmessig over lengre tid eller tar for mye så tror jeg du skal slappe helt av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå