Gå til innhold

Uff neiiii!!!! :(:(, toxoplasmoseangst :(:(

Anbefalte innlegg

I går klarte jeg kunststykket på kjøkkenet, da jeg lagde pannekaker. Jeg tok ut baconet fra pakken, og la det i stekepanna. Knapt 5 sek. etterpå brukte jeg samme hånda for å plukke opp en ferdigstekt bit for å mumse, og jeg vasket selvfølgelig ikke hendene først.. Klebb... :(:( Jeg er nesten manisk på håndvask, og spesielt når jeg er gravid, og nå må jeg vente i to uker før jeg kan teste for toxo...

POKKEEEEEEEEER!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143437608-uff-neiiii-toxoplasmoseangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, toxoplasmose forekommer veldig sjeldent i norsk kjøtt.

Norske dyr som skal brukes til mat blir jevnlig sjekket for toxo. og finner man ut at er dyr er infisert blir det slaktet og ikke solgt som mat.

De fleste i Norge som får i seg den smitten, får den enten utenlands, vil dyre avføring eller jord.

Tror du skal ta det med ro.

Tenkte veldig på det sist jeg var gravid. Snakket også med mine venninner.

Av alle venninnene mine og de jeg har snakket med tidligere, har jeg kun hørt om 1 som fikk positiv toxo test når hun tok blodprøvene i forbindelse med svangerskapet (tidligere infisert og immun), og hun hadde vært 1/2 år i Asia hvor smitten ikke er uvanlig.

Annonse

Da jeg gikk gravid levde jeg stort sett som vanlig og var ikke hysterisk, enda vi hadde 3 katter, tisse (bæsje) kasse osv. osv.

Jeg vasket hender etter å ha rotet oppi godsakene, skylte salater før jeg spiste det, spiste godt stekt kjøtt osv, men jeg var ikke overhysterisk. Koste kattene som vanlig og det har jeg gjort hele livet mitt. (hatt dem i senga m.m.). Jeg er fortsatt negativ ang. toxo og når ikke JEG blir smittet, tror jeg du skal slappe av. Har ikke hørt om noen som blir smittet av bacon i hvertfall :))

Søte dere er:) Jeg hører / leser jo at det skal endel til, men så skjer det noe plutselig og tankene svirrer rundt av seg selv....Veldig lett å lage skrekkeksempel når tankene får bestemme utfallet..:S - og ja, jeg prøver å minne meg selv på det;-)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...