Gå til innhold

Opp 4 kilo plutselig- hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste to ukene fått vann i kroppen. Har da lagt på meg 14 kilo der vekta egentlig stoppet på 9-10 graviditetskilo først. Går det lang tid etter fødsel før man blir kvitt dette vannet? Evnt triks for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trikset mitt var å føde. Da rant det av i løpet av en uke eller to.

Skrevet

Gikk opp 4,5 kg fra uke 37 til uke 39, dvs i løpet av 14 dager. Fikk jo helt skjokk, men legen sa at det meste var nok vann. Var på kontroll igjen i går og hadde gått ned igjen 2,5 kg.

Økte mitt eget vanninntak siste uken pga varmen og jeg tror at muligens at jeg ikke var flink nok til det i ukene før, det til tross for varmen slik at kroppen tviholdt på det vannet en hadde.

Så derfor - øk vanninntaket som om du skulle vært i syden:-) det kan hjelpe

Skrevet

For min del svettet jeg som en gris de første dagene etter fødsel forrige gang, så ille at sengetøyet ble helt vått. Så det tok ikke så lang tid å bli kvitt alt vannet... :P

Et lite tips i forbindelse med vann i bena som jeg ikke hadde hørt om før jeg ble gravid: Du kan fort få vann i bena etter at du har født også, så pass på å bevege deg litt og sitte med bena opp nå du kan. Jeg var redd jeg hadde fått blodpropp eller noe sånt, for ca. 2 dager etter fødsel var plutselig føttene mine gedigne og helt harde. Men sykepleieren som kom innom bare lo litt og sa jeg måtte passe på å holde bena høyt og at det snart ville gå over.

Skrevet

Det er bare vann! det går bort etter babyen kommer! slapp av!

enda en grunn til å glede seg :) dessuten er det litt "imponere"-vekt; det er kilo og oppblåsthet som folk ser nå og tenker at du er jo gravid så det er vanlig, og når alt vannet puffer ut når baby er ute, så er det "åååh så tynn du har blitt" igjen, hehehe.

en kollega av meg på sats hadde virkelig fått på seg mange vann-kilo; og vips ila 3 uker var hun helt skrapa igjen. Så det forsvinner :)

Skrevet

Etter å ha ligget stabilt lenge så har jeg plutselig lagt på meg igjen den siste uka. Men det er nok mest vann og skyldes delvis at det nærmer seg slutten (36+2 nå) og delvis at det plutselig har blitt sommer og varmt i været.

Sist jeg fødte var ca 10 kg borte innen jeg kom hjem fra sykehus og jeg syntes plutselig jeg hadde veldig tynne ankler, hehe. Så forsvinner mye bare i fødsel og de første par dagene etterpå.

Skrevet

Pjuh! Da går jeg og tar meg en halvliter, jeg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...