Gå til innhold

Stjernetegn?? Født 25.Juli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde det samme problemet med mitt barn. Hun er født i skillet mellom to stjernetegn. Hvilket stjernetegn hun tilhørte var avhengig av hvilket blad eller hvilken avis du tittet i.

Problemet er at skillet mellom stjernetegnene går ikke nøyaktig klokken 24 slik det oftest blir forenklet til i aviser og blader. Overgangen er avhengig av stjerneness posisjon og vil variere fra år til år i timene rundt midnatt. Er ungen født på på slutten av et tegn siste dag eller begynnelses av et tegns første dag, kan det være hun egentlig tilhører et annet stjernetegn.

Jeg måtte søke på nett og fant en side hvor du måtte legge inn dato, klokkeslett og fødested ( tidssone) og fant ut at min datter rakk akkurat å bli skorpion. Det morsomme er at venninna mi fikk en datter samme dag, men hun ble født i andre enden av døgnet, så hun er vekt. Samme dag, forskjellig stjernetegn:-)

Jeg skal se om jeg finner siden. Når på døgnet er hun født?

I virkeligheten er hun ikke i nærheten av løvens tegn. Datoene som oppgis i ukebladhoroskoper er feil.

At noen er "født i løven" betyr at solen står i retning av stjernebildet løven i fødselsøyeblikket. Datoene ble regnet ut av astrologer i antikken, da man brukte en annen kalender. Denne kalenderen var unøyaktig, og året ble gradvis forskjøvet. Ved overgangen til den gregorianske kalender måtte man hoppe over 11 dager.

Når astrologer sier at løvens tegn begynner 24. juli, mener de egentlig at det startet 24. juli omkring år 150, i følge den gamle julianske kalenderen. I virkeligheten starter ikke løvens tegn før godt inn i august.

Her kan dere se et astronomisk stjernekart for et tidspunkt midt på dagen 25. juli, sett fra Norge. Som dere kan se, er ikke solen i nærheten av løven (Leo). Den står omtrent midt i stjernebildet krepsen (Cancer).

http://heavens-above.com/skychart.aspx?SL=1&SN=1&lat=59.917&lng=10.750&loc=Oslo&alt=19&tz=CET

Annonse

Det der sier en del om hvor dumt det er å tro på astrologi. Når de forholder seg til ting som ble regnet ut med en to tusen år gammel unøyaktig kalender, er det jo ingen ting som stemmer. De som er født i løvens tegn og synes at beskrivelsen passer SÅ godt, er altså egentlig født i krepsens tegn. Morsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...