Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #26 Skrevet 2. august 2011 Ja. Jeg ammet min om morgenen frem til han var nesten 10 mnd, så jeg måtte jo opp likevel. Men det er lettere å bytte på dette når de blir eldre.
valkyrien Skrevet 2. august 2011 #27 Skrevet 2. august 2011 Jeg står alltid opp med barnet. Det skulle da bare mangle, siden mannen jobber minimum 12timers dager 5 dager i uka. Han trenger mer å ta seg inn i helgene enn det jeg gjør.
A_K Skrevet 2. august 2011 Forfatter #28 Skrevet 2. august 2011 Det ernok litt ulike syn på dette her, men hvis mannen din jobber minimum 12- timers dager så gjør i hvert fall du det, valkyrien, + da i helgene. Selv om det er masse kos så er det å være hjemme med barn også en jobb:)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #29 Skrevet 2. august 2011 Ja vi bytter på, en dag hver. I tillegg jobber mannen min turnus (kveldsvakter osv) så vi bytter på litt i uka også.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #30 Skrevet 2. august 2011 Vi er heldige med et barn som sover til 8-9. 1147
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 2. august 2011 #31 Skrevet 2. august 2011 Nå med flunkende ny baby står vi opp begge to når storebror våkner i 8-9 tiden (feriemodus). Vanligvis har vi annenhver dag i ferien og alle helger. Men det betyr ikke at vi ligger og sover til langt på dag (med mindre vi har vært på fest...). Vi våkner hverandre senest kl 10.
magica fra tryll Skrevet 4. august 2011 #32 Skrevet 4. august 2011 Jeg blir vekket på natta fordi han vil ha pupp, så mannen står opp først hver morgen:)
MillaLilla Skrevet 5. august 2011 #33 Skrevet 5. august 2011 Her er det alltid mannen som staar opp med lillerusken mens jeg faar sove (bortsett fra 1-2 ganger i uken naar han maa ekstra tidlig paa jobb). Vi har valgt aa gjoere det saann fordi han jobber veldig lange dager, saa aa staa opp med henne er den eneste maaten aa sikre at de ser hverandre (nesten) hver dag. Dessuten er det jo jeg staar opp naar hun skal ha mat om natten, saa jeg synes det er en rettferdig fordeling
Gjest Skrevet 5. august 2011 #34 Skrevet 5. august 2011 I begynnelsen sto jeg opp med frøkena... men vi tok en liten prat, og ble enige om at vi bør ha ca halvparten av alle "oppgavene" i hjemmet når det gjelder vesla. Det resulterte blant annet i annenhver fridag til å sove ut på hver (den som har sin frinatt slipper å opp å gi smokk + opp på morgenen med vesla). Passer fint nå som hun ikke spiser lenger på natta. Men når han skal på jobb så synes jeg det er rett og rimelig at det er jeg som står opp på natt og morgen, jeg kan jo trossalt legge meg nedpå på dagen (selv om det ikke er så ofte) eller sove litt lenger om morgenen om frøkena dupper av litt igjen etter mat, det kan jo ikke mannen. Det samme prinsippet blir når det er han som skal ta permisjon og jeg tilbake i jobb- da er det jeg som får sove i ukedagene og annenhver fridag. Så vi prøver å dele på det nå... men det var ikke slik i starten her heller!
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 6. august 2011 #35 Skrevet 6. august 2011 mannen min står ofte opp i helgene (dagene våre starter ca 06), og så legger han seg når jenta vår skal sove igjen ca 0930 og da står jeg opp. Noen helger tar vi en dag hver.
romsa Skrevet 7. august 2011 #36 Skrevet 7. august 2011 Vi deler det likt mellom oss. Så lenge en ikke har tvunget partneren sin til å få barn så skulle vel det bare mangle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå