Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Å stå opp i helgene?

Kjenner jeg er litt irritert over at det er en selvfølge at jeg er oppe og hopper kl seks lør og søn og ingen andre... Men så er jeg generelt litt irritert om dagen da...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får 1 sovmorgen i uka hvis jeg trenger det. Søndag er min dag!

Skrevet

Her tar vi en dag hver i helgen:-)

Skrevet

Nei hær er d jeg som står opp til barna. mannen jobber på sjøen så lillemor på snart 3 mnd er litt redd sin pappa:/ så vist jeg skal gjøre noe må jeg ha hun me meg.

guttene liker helst at d er jeg som står opp også,siden mannen er en stor smule gretten.

Skrevet

Vi står opp annenhver dag i helgene, og nå i ferien. Hverdagene har jeg ansvaret, når mannen skal på jobb.

Gjest Madolyn
Skrevet

Mannen min står opp med gutten i helgene slik at jeg får sovet et par timer ekstra :) Men nå våkner Muffin for mat 2 ganger hver natt og er våken fra 04-05 da, slik at jeg sjelden sover mer enn 2 + 2 + 1 time per natt. Jeg steller småenm og går ikke opp med ham til pappaen hans før tidligst kl 0630, og da sover jeg gjerne til litt før ni, slik som i dag (pappaen har eget soverom enn så lenge da Muffin er så mye våken/urolig på nettene)!

Det skal ikke være noen selvfølge at du alltid skal stå opp tidlig med babyen. Hvorfor skal han få to sovedager i uka, mens du alltid må stå opp kl 06??? Jeg syns det høres veldig rettferdig ut at dere får èn sovedag hver i uka! Mannfolk altså....

Skrevet

Han får 7 sovedager, sover 1-3 t lengre enn meg hver morgen :) men jeg får stort sett sovet under frøkna første morgenblund på sofaen :)

Gjest Madolyn
Skrevet

Jamen når du sover under frøkna i helgene, så har jo mannen din "barnefri" likevel, i tillegg til å sove mye lengre ;) Hadde vært uaktuelt her i huset at jeg skulle ta samtlige morgener; det er da like mye hans baby som min!

Skrevet

Her har vi også en dag hver i helgene. Hvilken dag det er varierer litt:)

Utrolig godt å få sovet til 9 iallefall en dag i uken:)

Skrevet

Da lille nurket var mindre og sovet så som så så byttet vi på i helgene, da er det min dag på lørdag, mens han får sove ekstra på søndag siden han jobber rester av uka. Nå som nurket har begynt å sove hele natta gjennom fra 19.30 til ca 8 om morgen (om han våkner om natta, da gir jeg han litt vann og legger dyna godt rundt han, så sovner han fort igjen.), er det jeg som står opp med han i helgene også. Om det er en natt hvor han sover urolig pga tenner evt vondt i magen, så trår selvfølgelig min kjære og hjelper til.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

En dag hveri helgene, og annenhver dag i feriene. Da kan den som sover, sove så lenge den vil, om det så er til 2-3 :) Hehe..

Skrevet

Ups...ser her at jeg nok er utrolig bortskjemt..:S

Her står min mann opp - hver dag. Hender selvsagt at jeg står opp først innimellom, men det hører til skjeldenhetene....

Må legge til at dette er en periode. Jeg ammer endel på natta, også får jeg ikke til å legge meg nedpå og sove en times tid senere dersom jeg får for lite søvn iløpet av natten. Mannen sovner derimot som en stein når han legger seg nedpå igjen.

Vi er begge fornøyde med denne løsningen (utrolig nok).... Men får se om det ikke blir noen endringer når jobb/bhg begynner igjen :)

Skrevet

Har forløpig ingen regel på dette, men antar vi kommer til å bytte mer 50/50 når han blir større og begynner å sove gjennom natta.

Nå er det kona som står opp oftest. Jeg ammer om natten og er forferdelig trøtt når gutten våkner i sekstiden. I det siste har det lykkes meg å amme litt og deretter får ham til å sove en times tid til, men hvis ikke dette skjer, er det hun som står opp, helg som uke. I ukedagene går hun i dusjen og kommer deretter inn og henter ham og har ham oppe mens hun steller seg og spiser frokost. Vekker meg når hun må gå på jobb eller hvis han vil ha mat. I helgene står hun opp og leker med ham og tar seg en kopp kaffe frem til morgenluren hans. Hun synes det er kjekt å ta seg av ham uten meg, og i tillegg tenker hun sikkert at jeg er oppe på nettene og har ham hele dagen, så hvorfor skal ikke hun stå opp. Synes ikke det gjør meg noe spes heldig, det er naturlig å hjelpe hverandre og dele på det slitsomme.

Skrevet

Helt enig med uhhuhher, man må dele på det slitsomme. Her står mannen opp hver dag. Han får som oftest sove natta gjennom, skulle bare mangle at jeg får en time eller to ekstra, nå som jeg ammer 2-3 ganger hver natt, og går hjemme med babyen. Blir han trøtt kan han bare legge seg før, ikke alltid jeg har den muligheten da lille er ën meeget sulten baby og ønsker mat hver 2-3 time.

Skrevet

Jeg har ingen å bytte med. :)

Skrevet

Mitt mannebein har stått opp med barna 1 gang på 2 år så jeg begynner å bli helsikken lei av å ALLTID måtte være den som står opp med ungene i helgene. Han jobber ekstremt mye men jeg trenger en dag av og til jeg også til å hvile meg... Travelt å være husmor for 5 stk :-)

Skrevet

Skjønner at jeg er heldig med valg av mann. Han står opp begge dagene i helgene så jeg får sovet ut.

Skrevet

Høres ut som flere får masse hjelp og jeg bør stille litt flere krav i heimen. Skulle liksom bare ønske at "hjelpen" kom av egen fri vilje og eget initiativ, hvis dere skjønner. Men det er vel en typisk jente-tanke...:)

Takk for alle svar - søndag og nå sitter jeg her oppe igjen mens min kjære sover godt :)

Gjest Madolyn
Skrevet

Ja, jeg ønsket også at samboeren min tilbød seg en gang iblant, og at jeg ikke måtte spørre. Har snakket med ham om dette flere ganger, og han har blitt mye flinkere! Jeg sa rett ut at det er da VÅR sønn, ikke bare min. At jeg var lei meg fordi det virka som om faren ikke hadde lyst til å være sammen med ham mer enn et par leketimer hver dag. Faren skal da også ha LYST til å være sammen med babyen sin?? Det hjalp for meg hvertfall, og faren er nå veldig flink til å ta sin del! Nå har han nettopp gått ut i ferie da, så det er vel ikke så rart at han har blitt flinkere, men dette med kommunikasjon er kjempeviktig..

Forholdet vårt ble ikke akkurat bedre av at han aldri stilte opp for gutten sin for da straffet jeg ham ganske dugelig - ikke et smil engang... Så om han tar sin del med småen, så vet han at han har ei blid kone også :) hehe

Skrevet

Bytter på her også i helgene. Jeg tar hele uka siden mannen jobber, lillemann sover rundt til ca 7-8 så jeg får sovet litt lenger enn mannen hele uka, for han drar på jobb rundt halv 7. I helgene har vi som sagt en dag hver, den ene står opp og putter i smokken hvis han skulle våkne på natta og står opp når han finner ut at det er morgen, mens den andre kan sove så lenge man gidder ;)

Skrevet

Nå har vi heldigvis to barn som liker å sove lenge på morgenen, så det er litt opp til oss selv når vi legger oss om kvelden/ natta, i forhold til om vi får nok søvn :P Men før, da lillesøster gjerne våknet en del iløpet av natta, var det som regel mannen min som stod opp med barna, sånn at jeg fikk sovet en time- halvannen ekstra, siden det var jeg som tok all nattevåket. Nå som hun stadig oftere sover natta gjennom bytter vi litt på, men som regel står vi opp samtidig begge to, siden de sjelden våkner før i ni-tida :)

Skrevet

Lillegull våkner ikke før i 9 tiden og da står vi opp begge to :) Syns det er koselig med morgenstund, spise frokost sammen og kose oss :)

Skrevet

oi... etter å ha lest innleggene må jeg vel si at jeg er borskjemt... Lillemor på 3 måneder våkner somregel en gang mellom 9.30 og 10.30... har vært oppe før kl 0900 et par ganger tror jeg... Så jeg er oppe nesten hver dag,og det gjør meg iiiiingenting. Får mer enn nok søvn, selv om det blir 3 måltid og en bleie i løpet av natta. Mannen tar en dag i ny og ned, men jeg klager ikke. Det blir alltids tid til at han tar sin tørn etter hvert :)

Skrevet

Min lille jente sov også til både 10 og 11 da hun var 3 mnd gammel, men vanligvis våkner de tidligere og tidligere etterhvert som de blir større (dessverre kan man kanskje si...hehe). Såfremt man ikke justerer leggetiden litt da, som vi gjør.

Skrevet

Hehe...

Nei, vi bytter foreløpig ikke på, ikke i det hele tatt... Her tar jeg alle de tidlige morningene, gitt.... Sånn var det med førstemann og sånn er det med andremann. Trøsten er jo at når yngste blir litt større så kommer jeg til å jage gubben opp av senga hver søndag... Sånn gjorde vi det med førstemann når han nærma seg halvannet år.... Og sånn har jeg tenkt å gjøre det igjen.... Det føles lenge til akkurat nå da, men pytt. Egentlig syns jeg det er ganske fredelig disse tidligere morningene, og jeg er IKKE noe utpreget morgenmenneske.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...