Ginger-mor Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Håpet i det lengste på at fødselen ville starte av seg selv, men dengang ei. Fikk komme på sykehuset i går formiddag, og vente på å bli satt igang. Ventet drøye fire timer før kontrollen. Hadde fortsatt 2-3 cm åpning og var moden (altså: INGENTING hadde skjedd siden mandag da jeg var på overtidskontroll). De regnet med at det ville bære nok å ta vannet, så det gjorde de vel i 15-tiden. Men ettersom riene ikke var sterke nok (jeg syntes de var helt passe, takk), ble jeg satt på drypp en drøy time etter. Det var litt trist, med tanke på at jeg så gjerne ville prøvd badekaret som smertelindring denne gangen... Men, men. Det tok ikke lang tid før riene ble kraftige og hyppige og skrekkelig vonde. Jeg telte antall pust til den store gullmedalje og ga fra meg litt lyd på rietoppene (mannen sa på forhånd at jeg ikke måtte holde noe tilbake denne gangen, så jeg gjorde mitt beste!) Kvart på sju kom hun, helt uten smertelindring. Følte meg som en ordentlig fødekvinne etterpå. Men, fy! Det var like vondt som jeg husket... Det meste er prøvd ut i timene etter fødselen; gråting, spising, bæsjing, tissing og soving. Så hun fungerer akkurat som hun skal <3 Lykke til alle fine gravide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå