Gå til innhold

Donorvennlig lege?

Anbefalte innlegg

Gjest meg mamma?
Skrevet

Er det noen fra Sørlandet her. Noen som vet om det er noen donorvennlige fastleger og gynekologoer i Arendal, Grimstad eller Lillesand?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest meg mamma?
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg, er det virkelig ingen fra sørlandet her?

Skrevet

Hei!

Jeg er fra Østlandet, så vet ikke noe om Sørlandet, men har generelt møtt mye skepsis. Jeg tror jeg hadde sendt en mail til de aktuelle gynekologene og spurt hvordan de så på dette.

En eller annen må jo være positiv. :-)

Gjest meg mamma?
Skrevet

Det var kanskje ikke så dumt, hadde ikke tenkt på det

Skrevet

Jeg har ikke vært i de 3 byene du nevner, men har vært i Kristiansand. Fikk veldig god hjelp hos gynekologene på Elvebredden legesenter, Oddrun Kleggetveit og Kristin Tronstad. De tok godt i mot meg på kort frist selv om jeg ikke gikk fast hos dem, heller ikke noe dyrt. Tror jeg betalte 300 kroner eller rundt der, husker ikke helt. Veldig hyggelige damer som var positivt innstilt til prosjektet mitt. En gang jeg ringte i ferietid, kunne de ikke ta i mot meg. Jeg henvendte meg da til en som heter Bønnelykke. Hun hadde egentlig ikke tid, men åpnet likevel for å ta i mot meg. De forstod at dette ikke var ting som kunne vente til en annen dag.

Lykke til. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi måtte bytte fastlege etter en lite hyggelig mottakelse. Har enda ikke vært innom den nye fastlegen, da vi valgte å heller bruke gynekolog Gro Andrea Nyland for GU. Hun holder til i Grandbygget ytterst på Langrygga i Arendal. Der ble vi varmt mottatt og fikk mye god hjelp og informasjon. Hun er fantastisk dyktig og jeg vil anbefale henne på det sterkeste. Litt dyrere siden det er privat, men vel verdt det! http://www.gynarendal.no/

Gjest meg mamma?
Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare meg. Føler meg ganske alene fra Sørlandet her.

Så jeg trenger egentlig ikke fastlegen min i denne prosessen da, bare en gynekolog? Det høres igrunn bra ut siden min fastlege er veldig den gamle skolen og har liten tro til at han vil være positiv til dette.

Skrevet

Det kan hende du trenger fastlege etter hvert, men det vet jeg dessverre lite om. Vi har bare brukt fastlegen for å ta blodprøve og privat gynekolog for GU (begge på eget initiativ). Vi har ikke startet med inseminering eller annen behandling enda, men har bestemt oss for å bruke IVF-klinikken på Majorstuen når den tid kommer :)

Skrevet

Spør på klinikken du skal bruke, de har gjerne samarbeid med leger rundt i landet. Praktisk å bruke en som vet hva dette gjelder.

Skrevet

Bare tenkte jeg skulle lime inn denne der det er to andre fra sørlandet. Du kan jo høre direkte med dem ang. gynekolog etc....

Sv: Kontakt utenom forumet?

18:59 14.08.2011

To barn og hest: Elverum, Hedmark

mummrik: Elverum, Hedmark

CSilag: Oslo

Cathy *knøtt i magen* Oslo

Sørlandsmommy: vest i Vest-Agder

Nutte87: Lillestrøm

MAXlykke Re, Vestfold

Tingeling71 Bergen

*To the stars and back* Oslo

Snupperella81:Furnes, Ringsaker

Merehei: Hamar, Hedmark.

Storkemor?: Bergen

Tufsa83: Trondheim, Sør-Trøndelag

babyklar.blogspot.com: Telemark

Maulaiz: Buskerud

singel_IVF: Oslo/Gjøvik

Queen Amidala: Rogaland

Bamby, Stavanger, Rogaland

stellapolaris: Nordland

AprilBaby2012: Oslo/Oppegård

Lukas:Vest i Vest-agder

LUKAS

[Klag på innlegg] [svar på dette innlegget]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...