solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Ungene og jeg var hos noen venner i dag og fikk være med å bade i bassenget dems. Det er bare et slik basseng man setter frem om sommeren, 3,6 meter i diam. og 57 cm høyt. Ungene ville ikke hjem derfra engang (var jo veldig varmt i dag så jeg skjønner det godt) Ungene vil gjerne ha et slik basseng selv og de fikk penger av besteforeldrene til sommerferiebruk, men de har nesten ikke brukt noe av de og ville gjerne bruke de pengene på basseng (koster 1300kr inkl pumpa) 6000 liter vann. Synes dere det er vits å kjøpe et slik nå (så sent på sommeren) og fylle opp med vann for å bruke det kanskje en mnd???? Hvis det blir veldig bra vær fremover????? Hva ville dere gjort????
It's all about me Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 En mnd av en norsk sommer er lenge. Hvis det ikke er for mye styr å sette opp og ned hadde jeg lett gjort det.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2011 Nei, det er jo ikke mye styr, men vannet vil jo ta en evighet å bli varmt..... Det er store muligheter for at vi kjøper det i morgen uansett, kanskje... men er litt usikker på om det er vits å sette set opp.... Ei venninne mente det var unødvendig så sent..... jeg er i tvil, gubben mener ja + ungene såklart =) =)
4gull<3<3 Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 kjøp nå selv om dere ikke skulle finne på å sette det opp er slike basenger til halveprisen nå flere steder , så da er det penger å spare .
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2011 Var ikke halve prisen, men iflg plakaten i butikken var bassenget satt ned til 1300kr ..... husker ikke hva førprisen var.... men det var under 2000kr... Ja, vi får vel handle i morgen og grave i hagen så vi får det sånn nogenlunde i vater før vi setter opp bassenget =) Takk for svar =)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Med basseng som rommer så mye vann må du huske på et par ting: Grave noenlunde rett som du selv sier. Er det plastbasseng med bein eller er det oppbåsbart? Hvis det er med bein må du huske å sette noe under beina, treplanker, flis el, beina vil søkke ned i jorda når det er så tungt basseng, selv om du ikke graver! Er det oppblåsbart kan det være veldig lurt å bygge opp en platting, for de bassengene heller veldig lett, og å grave helt i vater skal noe til..hehe. (trenger jo ikke gjøre det før neste år. Og hvis ikke alt av gress blir gravd vekk, ikke fjern bassenget med en gang dere har helt ut vannet mot slutten av sesongen, vent gjerne en uke, helst to før dere fjerner det, da slipper dere den råtne lukta! Og sist, men ikke minst! Midler til å ha i bassenget.. Det fins både med og uten klor, jeg anbefaler selv klortablettene de har på flis og bad, de er bare å putte i beholderen i bassenget, og man slipper å tenke noe særlig på det, de varer LENGE og koster bare 300 kr, de har du i MINST 2 sesonger på 6000 l Klorfritt er jo gjerne en fordel hvis noen i familien reagerer veldig på klor, men da er det mye man må tenke på minst 1 gang i uka, både ditten og datten som skal oppi, og ph verdiene må sjekkes HELE tiden, det koster en del mer, og går veldig fort tomt!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Hov og presenning er også et must
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2011 Hei på deg frøken førstegangs =) Joda, vi har handlet (dvs ungene handlet) basseng. I tillegg får de trekk/presenning av oss + at jeg allerede har kjøpt algemiddel og klortabletter (200kr) Hov og "støvsuger" venter jeg litt med =) Ellers har vi målt opp hvor vi skal ha det og kommer til å grave slik at det blir som sagt, nogenlunde i vater. Det er ben på så ja, vi skal legge plankebiter under bena. I tillegg skal vi legge tykk pressenning under bunnen. Neste år kommer vi til å bygge 25 kvm platting der vi allerede har gravd i år, for å sette det på den i årene fremover =) (og får å få litt mindre plen... er for mye med 100Kvm plen synes jeg) Men tusen takk for tips og svar =) =)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 30. juli 2011 #9 Skrevet 30. juli 2011 Regna med dere hadde funnet ut av det meste ..er bare så ille stolt av mine bassengkunnskaper se, hehe, så måtte bare
Magnor Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Basseng, enten det er stort eller lite er flott for alle barn. De trenger å lære vannfølelse, dessuten er det morro. Det er mange tilbud om høsten, så om man har plass og tid er det bare å sette i gang. Vi bestilte om høsten og fikk det om våren, sparte noen kroner på det. Men det er endel useriøse leverandører der ute, søk for eksempel på lamelltrekk problemer, så kommer man til denne: http://verdenogvi.blogspot.no/2014/10/lamelltrekk-til-svmmebasseng-fra.html Det er et par facebooksider med tips om basseng og svømmebasseng: https://www.facebook.com/groups/svommebasseng/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå