Gå til innhold

Tips til "rastløse bein"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 uker på vei, og beina mine lever sitt eget liv om natta. Slik har det aldri vært før... Det går utover nattesøvnen, kan jeg si, mildt sagt!!

Noen som har vært borti dette og har noen gode tips? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lider av samme problem. Er omtrent like langt på vei som deg, og nå går det virkelig ut over nattesøvnen idet jeg ikke får sove når jeg legger meg. Det er et større problem nå når ferien er over og jeg begynner på jobb igjen.

På slutten av forrige svangerskap sov jeg ofte ikke mer enn 1-2 timer før jeg gikk på jobb om morgenen, og det blir fryktelig slitsomt i lengden. Og så irriterende å ligge og sparke og vri seg på natta!!!

Har fulgt med på det jeg kunne komme over av råd, men har ikke funnet noe som funker på meg. Magnesiumtilskudd anbefales mot kramper, men tror ikke det hjelper veldig mot rastløse bein. Å bade føttene i kaldt vann før man legger seg hjelper vel kanskje i 5 min, husker ikke evt andre råd men har funnet ut at jeg bare må leve med det.

Er i alle fall over middels interessert dersom noen har gode råd!!!

Skrevet

Magnesiumpiller og massasje fra mannen hjalp meg i alle fall :)

Skrevet

Jeg er i uke 27 og har samme problem... jeg så nylig reklame for et produkt som var å få kjøpt i helsekostbutikker som i følge reklamen skulle hjelpe mot rastløse bein. Det var en gel til å smøre på beina. Jeg har ikke testen denne gelen enda, men skal prøve å få tak i den.

Selv synes jeg det hjelper litt å tøye ut leggende før jeg legger meg...

Skrevet

forige svangerskap sleit jeg veldig med dette.. Det som hjalp meg veldig var skylle føttene/leggene i kjempekaldt vann rett før jeg la meg. og så maserte mannen min inn fuktighetskrem på både føtter og legger hver eneste kveld!

Kansje det hjelper dere også! hvertfald veldig deilig med masasje da! :)

Skrevet

Sjekk b12 og jern lagret ditt, hvis ikke magnesium og kalsium fungerer? Et kjerringraad er aa legge et saapestykke i senga, hva pröver ikke den desperate??:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...