Gå til innhold

Alle snakker om fødebagen.... så kom jeg på tanken.... hva med bagen til storesøsken som ikke blir hjemme når fødselen er i gang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor langt bor ett stykke fra nærmeste familie, ca 50-60 min. Sist fødsel gikk unna i en fei, 3t 45min fra vann avgang til ungen var ute uten forvarsel. Vell å merke midt på natta. Har 30min til sykehuset med bånn gass. Har fått beskjed om at neste gang så har jeg ikke tid til alt dill dall før jeg må dra på sykehuset. For denne gang kommer nok til å gå raskere. Men vi har jo en 3åring her i hus, så har jeg avtalt med forreldrene til bestekompis til guttungen i bhg at hu gjerne stiller opp i gata midt på natta om det trengs. Har sagt seg villig til å ha guttungen på overnatting det neste døgnet. Så kommer jeg jo på at det er jo ikke bare min, bebis og pappa sine ting som trengs å pakke... men en xtra bag og... arhh....

Skal jeg pakke som "ferie/helg" , what to do???

Hva og hvordan, åssen planlegge neste løp når nr to kommer. Skal ha ha fri fra bhg noen dager, eller uker.... Vet jeg skal benytte alle dager tilgjengelig på barselhoteller til å komme i geng....

Alt en må tenke på... enda lenge igjen 58dager, men tiden flyr i fra meg :o)

Noen med erfaring? Kansje noen som "hadde planlagt" men ble ikke slik som forventet.... Har jo ikke peiling på tilværelsen som 2dre gangs fødene og to barnsmor:p

Blir veldig gald for dere med erfaring på dette området :o) som kansje kan gi meg tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bagen klar til min eldste som skulle til besteforeldrene under fødselen. Nok klær til en dag eller to, overnatting, litt mat og drikke. Det fungerte veldig fint her. Hun ble med til sykehuset tidlig på morgenkvisten for at jeg skulle få en sjekk. Har hatt lange fødsler, så vi hadde ikke behov for noen akutt barnevakt. Utover formiddagen ble hun kjørt til bestefaren som måtte komme hjem fra jobb. Kjøpte oss mat på veien og koste meg med rier i stuen hos mine foreldre før vi kjørte tilbake til sykehuset til avtalt tid med jordmor.

Skrevet

Herlig... likte den med koste oss i stuen med rier :D Hvilke fornøyelse;o)

Skrevet

Hehe, ja de brune skinnstolene jeg harng over minner meg fremdeles om rier. Det særeste var egentlig at jeg stresset sånn med at jeg ikke skulle få rier når vi fikk utlevert maten i luka på drive in.

Skrevet

hehe... typisk! "beklage" men jeg er egentlig i fødsel :P

Skrevet

Det kommer jo an på om pappaen skal hjem igjen samme dag.. Her venter vi nr 3, pakker bare litt ekstra tøy etter vær og føre :-) Mannen skal hjem etter fødsel uansettså da henter han storebrødrene fra der dem havner alt etter hvilken dag dette store skal skje <3

Men er jo bare å pakke ned for en overnatting også i tilfelle rottefelle ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...