septembergutt+julibaby Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Lillebror skulle komme mye tidligere, men jeg var 7 dager på overtid da fødselen endelig kom i gang. Som mange andre her hadde jeg masse kynnere mange dager før og maserier i ganske lang tid. Men endelig var det noe mer tegn på fødsel da jeg sto opp tirsdag morgen og oppdaget en liten blødning..juhhu tenkte jeg, i dag skal det skje! Jeg hadde nemlig time til overtidskontroll 2 dager senere men hadde ikke lyst i det hele å bli igangsatt..Jeg håpet på at fødselen skulle starte av seg selv- og det gjorde det til slutt... Etter jeg oppdaget småblødningen ble jeg rimelig fornøyd, spiste frokost med mamma og storebror og ga beskjed til mannen min at han sannsynligvis kunne bare komme hjem snart..Han var der til lunsj, men riene holdte seg ganske uregelmessig og kom ca hvert 15 min. Etter det dabbet de litt av, men jeg slappet litt av i mellomtiden og visste jo fra første mann at det sikkert var bare en kort pause. Vi rakk å spise middag, tok det helt med ro og jeg la til og med storbror, men det å lese for ham klarte jeg ikke lenger;) Riene ble ganske tette siden kvelden, så jeg ringten til føden i 20.00 tida..siden jeg var 2.gangs fikk jeg beskjed om å bare komme når jeg følte for det. Da reiste vi litt etter 21.00 og ankom sykehus en halv time senere. Jordmor sjekket åpning, den var på 3cm og målte riee-de var ikke sterke nok enda, så vi fikk beskjed om å gå en liten tur i gangen. Det hjalp å få framgang i saken og etter en time kom jeg tilbake med ganske tette rier med 3 min mellomrom som varte i 4 sek. Da var det vaktskifte og vi fikk en annen jordmor som var helt fantastisk, så rolig og interessert, hun spurte masse i starten (mens jeg fortsatt klarte å snakke;)) og jeg følte jeg fikk tillit til henne og hun og jeg ble litt kjent sammen.. Da var kl.23.00 og hun målte riene og åpning på nytt, da hadde jeg jobbet bra og hadde åpning på 6cm. Riene begynte da å ta seg opp ganske bra i 23.30 tida, kom med ganske tette mellomrom, ca 2-3 min mellom de og varte i 40-50 sek. Som mange av dere skrev her inne jobbet jeg skikkelig med pusteteknikk og klarte å puste meg mellom riene mens jeg brukte prekestolen (den kan jeg anbefale, jeg likte å stå når jeg fikk en ri..). Siden hodet var heller ikke festet fikk jeg beskjed av jordmor at det var ganske bra å gå litt fram og tilbake mellom riene..jeg konsenterte helt på pusten-og takk for tipset- det reddet meg! Kl.1.30 ble jeg spurt om jeg hadde lyst til åprøve badekar, noe jeg takket ja til...men der var jeg ikke lenge, siden pressriene begynte kl.02.00..ut fra badekaret opp i fødesenga..da hadde jeg nesten fullåpning (9cm)! Så det gikk jo fort siden jordmor sjekket første gang i 21.30 tida. Da fikk jeg lov å presse..men jordmor så at hodet lå litt skjevt..derfor var jeg nødt til å presse en stund i sideleie, noe som ikke var særlig behagelig. Men det hjalp og lillegullet klarte å snu seg i riktig posisjon..men-tro meg jeg var ganske bekymret da jeg fikk beskjeden! Tenkte-nei, ikke sugekopp eller noe! Etter jeg fikk snudd meg tilbake og prøvd ut litt lystgass presset jeg 20-30 min til og prøvde å presse ca 2-3 ganger under en ri (lærte dette ved første fødsel). Viktig å trekke inn så mye pust dere klarer før dere presser! Jeg så på klokka hele tida og tenkte, Herregud, når jeg klart dette her..? Men helt overraskende og i et ble lillegullet endelig født kl. 03.04 og lagt på magen min..Så overlykkelig jeg var!! Nå er jeg verdens lykkeligste..jeg ser på lilleskatten min og er sååå superglad..Han er verdens nydeligste og så fredelig! Dere kan virkelig se frem til det store øyeblikket, dagene etter fødsel er helt magiske.. Lykke til alle sammen, jeg krysser fingrene for alle som snart skal føde..! stor klem
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Gratulerer så masse!!! For en herlig fødsels historie du har opplevd )) Masse lykke til videret med gullet ditt!!! Kjenner på meg at det skal bli deilig å komme seg igjennom siste 9 ukene!!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Høres ut som en flott fødsel, jeg bestiller en sånn til i morra Nyt dagene framover
zassy☆ Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Gratulerer så mye, en fin fødehistorie Tar med meg tips om pusting og pressing!
♥ Min engel ♥ Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Gratulerer så mye Fin fødselshistorie.. Mange som bruker rådet til hun som sa at det var lurt å telle pust på hver ri, så det skal jeg virkelig huske på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå