Gå til innhold

hvis jeg begynner å jobbe, får jeg mindre i bidrag da?

Anbefalte innlegg

Ja,får jeg mindre i bidrag hvis jeg begynner å jobbe? skulle kanskje ha jobba snart, men så deilig det er med ekstra høyt bidrag:)

må jeg melde ifra noe sted hvis jeg begynner å jobbe? hvis ikke eksen får vite det,så vil vel bidraget gå som vanlig?

Fortsetter under...

Bidraget går gjennom NAV. men tror ikke de er pliktige til å gjøre noe med det,før eksen eventuelt finner ut av det selv.

kanskje slemt at jeg vil ha de ekstra pengene,men ja...eller så får jeg droppe jobbinga,så slipper jeg å tenke på at det kan bli oppdaget.

HI

Annonse

Altså,jeg kan ikke fordra han!! derfor sender jeg heller ikke ungene mine til han. (faren deres). dermed får jeg fult bidrag.

ikke si at ingen andre har tenkt der, men her ser dere ei som har gjennomført det!

Han gikk rettens vei,og da ble jeg jo rimelig nervøs. men ja,det gikk sånn passe. retten mente at det ikke var noen grunn til at han ikke skulle ha ungene sine. så nå er avtalen en helg i mnd.

han vil mer,men jeg vil ikke at de skal dit.

så han får lite samværsfradrag tror jeg .

han kan ha det så godt!

HI

Ja, men herregud da kvinne! Selv om du hater han kan du være såpass voksen at du tar ansvar for deg og dine barn at du jobber og kan forsørge dere selv. Ikke leve på en du hater... Vær et forbilde for dine barn!

Ærlig talt, snylter du på eksen i stedet for å yte litt til samfunnet sjøl? Om situasjonen var omvendt, hadde du da syntes at det var helt greit? Neppe. Ta deg i nakken jente og kom deg i jobb, godt for deg, godt for barnet ditt.

Det er faktisk slik historien er damer!

ville bare sjekke hva dere tenkte om det...

jeg er nemlig sammen med barnefaren. men hadde jeg sagt det med engang,og lagt det ut fra mitt ståsted,så ville jeg blitt kalt for en sippete og dårlig stemor,som ikke likte barna og deres mor.

hun hater meg,og det er helt greit, jeg tåler det. men de har vært skilt i 11 år,hun er gift på nytt.

da jeg og samboer fikk felles barn klikka det for hu...det var da hun ikke ville sende ungene til oss. hun utnytter han til det fulle, og er sykelig sjalu på vårt familieliv.

dere skulle hørt, da vi fikk lillegutt fikk samboer en melding : DU FÅR KOSE DEG MED DIN NYE FAMILIE!

uff a meg,synes så synd i barna deres....

men ja,sånn er det...eksen til samboer jobber ikke,selvom det er fullt mulig. og dette vet vi helt sikkert,for hun er jo så dum at hun har avslørt seg mange ganger.

her er syklusen:

jobber litt, blir sykemeldt,deretter langtidssykemeldt, avklareringspenger, omskolering,. jobber litt,blir sykemedlt, deretter langtidssykemeldt osv......

min samboer jobber så mye ekstra for å ha penger tilovers etter bidraget er betalt, jeg står for alt her,for han har ikke mer igjen etter bidrag og husleie er betalt.

barna skal selvfølgelig ha bidrag, men det er moren deres som er problemet.

HI

Annonse

Skulle ønske det gikk ann å trykke *liker* her.

Skjønner godt du blir frustrert. Men desverre går det nok ikke ann å gjøre noe ang bidraget, men samværet kan alltids gjøres noe med når barna er eldre og kan bestemme mer selv!

22:20... vi betaler 8000 i husleie, 55 kvadrat med to soverom. så det er ikke dyrt, det finnes mange andre dyrere alternativer. fått bekreftet dette fra banken og.

ja man skal jo liksom betale etter evne. dere skulle bare visst hvor mange klager han har sendt til NAV. Dama søker nemlig om endring i bidraget 3-4 ganger i året, og vi vet godt hvor lang behandlingstid NAV har.

bidraget har blitt senket noe,ikke mye, men pga behandlingstiden til NAV, så får han bidragsgjeld. for han må betale tilbake i tid,ikke sant, for den tiden de har brukt på å behandle saken. ah, drit altså!

dette igjen gjør at vi får minimalt med lån, for de synes og at bidraget er altfor høyt i forhold til inntekt.

han må nå da kjempe videre for å få ha barna mer,og håper så veldig han får det til .han savner de så fælt,og stor gleder seg til den helgen han får være sammen med de. Og da sier barna at de savner oss osv, og kunne så ønske at moren deres hørte det og...

HI

Men hva kan jeg gjøre da? har spurt på NAV,og dama ble skikkelig ille berørt og klarte ikke og svare. spurte om hun mente at det er riktig at jeg skal stå for alle utgifter( noen ganger må jeg til og med være med og"spleise" på bidraget!), og alt sosialt... nei det var jo ikke det da..men,hm.. nei jeg vet ikke jeg altså.. flott svar!

eksen hans får i både pose og sekk, hun sender barna deres til onkelen annenhver helg(de helgene som egentlig er far sine), og i tillegg får ut fullt bidrag! denne onkelen får ingenting for det,og sier at han vil ut av denne avtalen. spennende å se hva som skjer da..!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...