Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var der for noen år tilbake, og jeg og gubben har bestemt oss for at det ikke er noen vits i dra tilbake dit før barne er minst 10/12 år gamle. Men tilbake - det skal vi! Det er mange attraksjoner som er beregnet for de litt større, spøkelseshuset og mye, mye annet har også "historier" (i mangel på bedre ting å kalle det) som går på engelsk, så det er en fordel å kunne litt engelsk også. Mange attraksjoner har høydebegrensninger, så det er mye barna dine ikke vil kunne være med på (selvfølgleig masse de kan gjøre også, men sikkert kjipt for de å se på de største attraksjonene uten å kunne prøve de). For ikke å snakke om hva dere som foreldre går glipp av når dere må passe på det minste barnet deres.

Jeg er ikke i tvil, jeg ville ventet til barna ble mye større eller evt dratt alene uten barna (det er nemlig like gøy der for barnslige voksne også) Dere burde også regne to eller tre dager i parken. På en dag rekker man ikke gjennom 1/4 del av parken engang.

Planen vår er å spare opp litt penger slik at vi kan ligge på et av disney hotellene med både innendørs og utendørs basseng, klatrepark osv. Da vi var der sist lå vi på et av de rimeligere disney hotellene, det var supert, men jeg vil gi barna noe mer når vi skal tilbake selvom to/tre dager i parken kanskje holder...

Jeg ville ha ventet litt. Vi var der når eldstemann var 4,5. Kjempestas og masse han kunne gjøre, men ingenting for han på 1,5 å gjøre. Vi har nå en på 2 år og vi SKAL tilbake dit, kanskje om 3 år når han er 5 og eldste er 12. Husk at det er fyrverkeri og parade på kvelden som er verd å få med seg!

Tusen takk for 2 gode svar :)

Da tror jeg kanskje at vi legger planen på is, og reiser når de er litt større. Og det er veldig sant at det er kjekt å kunne ta noen av attraksjonene selv også :) Jeg har vært i Disneyland før, men da var jeg 15 år og husker ikke akkurat så mye om hvordan det var for små unger....hehe.

Hei, jeg må si meg meget meget uenig med de som sier at dere skal vente. Vi har vært på Disneyland mange ganger. Både i Paris og i Anaheim. Og barna har vært alt mellom 11mnd og 6 1/2 år. Og de har kost seg gløgg ihjel :) Det er masse å gjøre for barna uansett alder. Da vi var i Disneland når mellomste var 11mnd var det vel ikke så mange attraksjoner hun kunne være med på, men noen var det. Og ungen koste seg, det gjorde de begge to. Så små barn trenger ikke å kjøre 40 ulike attraksjoner for at være fornøyde. Noen turer i en karusell, en tur eller to med toget rundt disneyland, treffe noen av figurene og se paraden så er dagen gjort for dem:) Nå var det noen år siden vi var i Disneyland Paris, liker bedre det i Anaheim. Men jeg var der alene med de to største når de var 2 og 4. Vi var der i to dager og vi koste oss masse, hadde fint kunne brukt en dag til og. Det er så mye at gjøre, det er ingen vits i å vente til de er 10-12, da er de så store at de ikke finner gleden i de små tingene. Opplevelsen av Disneyland er helt annerledes når du ser det med et litet barn sine øyne. Jeg synes ikke det var på lange veier like morsomt når jeg var der alene med en vennine en gang, som det er når vi er ivei med barna.

Jeg synes ikke dere skal la være å dra dit for at barna er for små, det er de ikke, de kommer til å elske det og snakke om det i mange år:) Minsta her som var 1 1/2 sist vi var på Disneyland Anaheim snakker om det fortsatt. Hun husker godt visse ting vi gjorde og gleder seg tils vi skal dit om 2 mnd (i høstferien) De gleder seg masse alle tre, når vi drar nå er de 3/6/8

Annonse

Gjest Sekretøsa

Jeg har vært der når jeg var mindre, men husker ikke så mye av det. Så jeg vil hvertfall vente til ungene er såpass at de hukser det for senere også, ikke at det er glemt etter 2 år :)

Mine er 4 og 7, og vi har bestemt oss for å vente til den yngste er 10, hvertfall

Må man huske noe resten av livet for at det skal være verdt det? I år var vi f.eks. i Legoland. Eldstemann er 2½ og kommer ikke til å huske dette om noen år, men du verden som han koste seg. Han hadde en virkelig strålende ferie som han snakker om fremdeles. Barn lever i nuet, så jeg synes det er fint å gi dem spesielle opplevelser. Det er ikke så viktig at de blir husket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...