Gå til innhold

Barnefar vil ikke kalle min sønn på 1,5 år det samme som meg. Hva gjør jeg da??

Anbefalte innlegg

Nettopp fått kontakt med bf igjen. Jeg har vært alene hele tiden. Sønnen min har to navn. Navn A har jeg brukt hele tiden, og kun det. Hele min familie bruker også kun navn A. Nå bruker bf og hele hans familie pluss hans venner navn B.

Jeg vil ikke endre navnet til sønnen min og tenker at en liten gutt må jo bli forvirret av dette. Bf liker tydeligvis ikke navn A i det hele tatt og det gjør ikke familien hans heller. Hva gjør jeg? Råd??

Fortsetter under...

Kanskje lurt å si begge navnene til han av og til, for å forebygge forvirring, så gutten forstår at de begge er hans navn. Ellers er det vel ikke så nøye. Dere fortsetter vel begge som før, så det er ikek noe å krangle om, men kanskej kan dere snakke litt i ny og ne med gutten om at pappa liker mellomnavnet så godt at han mest sier det han. Eventuelt kan kanskje pappaen i en overgangsfase gå med på å bruke begge navn, til gutten forstår litt mer. Det er jo egentlig ikke værre enn kallenavn/kjælenavn. Mange som har slike prdninger der de kalles forskjellige ting forskjellige steder.

Herregud, stakkars barn sier jeg bare! Ha en farsfamilie som er så målig at de tydelig viser at de ikke liker navnet hans. Må jo bli utrolig trist den dagen han faktisk skjønner det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...