Gå til innhold

En familiebarnehage skal vel ikke dekke full barnehagedekning?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til en kommune der barn fra 3-6 år går i kommunal barnehage mens det bare finnes familiebarnehager for de fra 0-3 år. Jeg kan ikke skjønne at de da kan kalle det full barnehagedekning. Er det vanlig at små kommuner gjør det på denne måten?

Fortsetter under...

Det har da aldri blitt lovet at det skulle bli full OFFENTLIG barnehagedekning. Mener du for alvor at kommunene skal sitte med full dekning for alle barna i kommunen i tillegg til alle de private plassene? Så kommunen kanskje må sitte der og drive en tom barnehage i tilfelle noen ikke har lyst til å ha barnet sitt i en av de private barnehagene som har plass allerede?

Det er det samme for meg om barnehagen er kommunal eller privat, det er ikke det som er problemet. I en familiebarnehage er det ofte bare en assistent uten pedagogisk utdannelse og det kan ikke sammenlignes med en vanlig barnehage.

I kommunen her jeg bor er det pedagoger knyttet opp til alle familiebhg. Så minimun en dag i uka, er det pedagog i bhg.

Aldri selv verken jobbet eller hatt barn i fam.bhg, men min venninne har sin datter i en fam.bhg og er super fornøyd..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...