Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som helsesekretær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det å skulle svare på hvordan det er å jobbe som helsesekretær ift tannhelsesekretær og apotektekniker er egentlig helt umulig. Jeg tviler for at det er så veldig mange som har prøvd alle tre jobbene, eller sågar "bare" to av de tre jobbene...

Jeg er selv helsesekretær, og vet helt sikkert at ingen som har ikke har prøvd å jobbe som helsesekretær _egentlig_ kan sette seg inn i hvordan det er å ha en slik stilling. Det gjelder i alle fall for de stillingene jeg har hatt. Dermed kan jeg vanskelig se for meg at jeg skulle kunne tenke meg til hvordan det er å være tannhelsesekretær eller apotektekniker heller.

Uansett: Jeg stortrives som helsesekretær, og kan med hånden på hjertet ikke tenke meg å jobbe med noe annet enn det. I alle fall ikke så lenge jeg har en slik type jobb som jeg har akkurat nå. Jeg elsker min nåværende arbeidsplass, og synes det gir meg utrolig mye å være der, ja bortsett fra penger da. Ingen av de tre jobbalternativene der er noe å tjene seg rik på for å si det sånn... ;)

Min erfaring er følgende:

Det er for øvrig STOR forskjell på å feks jobbe som helsesekretær på feks et legekontor (fast lege eller privat lege), og det å jobbe på et sykehus. Det er også stor forskjell på å jobbe på en poliklinikk og det å jobbe på en døgnavdelig på et sykehus også. Arbeidsoppgavene er ganske så forskjellige i de tre forskjellige kategoriene, og jeg tror man bare må prøve seg frem for å finne ut hva man selv liker best.

Hvor jobber du som elsker jobben din? Jeg har er ferdig etter 3 år hos fastlege nå, han ble pensjonist, å lurer på hvilken rettning jeg skal ta. Liker best lab arb. egentlig, så da blir det vel nytt legekontror......

Jeg jobber på en ruspoliklinikk nå. Det er ikke noe labarbeide der, så sånn sett er det kanskje ikke noe for deg.

For min del er det menneskekontakten som er viktigst for meg. Jeg har alltid vært et meget sosialt menneske, og elsker å ha kontakt med folk og ikke minst det å kunne gjøre noe av betydning for andre. På ruspoliklinikken føler jeg absolutt at jeg får gjort det. Man får nok også et mye mer personlig forhold til pasientene på en slik type poliklinikk da vi har pasienter som har vært hos oss i mange år.

I tillegg har jeg helt fantastiske kolleger på jobben. Behandlerne der er utrolig bra mennesker alle sammen, og jeg føler samholdet der er meget bra. Jeg føler også at jeg blir ansett som en del av teamet på en helt annen måte enn andre steder hvor jeg jobbet. Mine meninger om ting, og ikke minst mine "observasjoner" ang pasientene blir lagt stor vekt på av behandlerne, og jeg føler at det jeg gjør blir satt pris på i større grad av både kolleger og pasienter enn andre steder jeg har vært.

Så det er grunnen til at jeg elsker jobben min nå, på tross av litt vel lang reisevei og elendig lønn. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...