yummym Skrevet 29. juli 2011 #1 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har jobbet på samme sykehus siden jeg ble ferdig med studiene, men 1. mai begynte jeg i en ny stilling i ny avdeling og har derfor 6 måneders prøvetid. Dette er pga av min historie et risikosvangerskap med stor risiko for å miste igjen. Etter 6 uker i den nye stillingen ble jeg sykemeldt i 2.5 uker, og har så hatt ferie i 4 uker. Skal nå tilbake på jobb på mandag. Gynekologen min (som selvfølgelig nå er på ferie en stund enda) foreslo at det nok var best at jeg ble sykemeldt ut svangerskapet, men jeg skulle være så utrolig tøff og gå tilbake på jobb. Angrer på det, for er ikke i form til det i det hele tatt. Det som jeg lurer på er, dersom jeg blir sykemeldt og ikke får videreført kontrakten etter min prøvetid er ferdig (de trenger jo ikke gi grunn til dette- og skønner jo godt at jeg ikke er noen attraktiv person å ansette), hva skjer da? Kan man være sykemeldt når man ikke har jobb å være sykemeldt fra? Jeg kan vel ikke gå på dagpenger heller, hvis ikke jeg er i stand til å jobbe? Er det noe sikkerhetsnett i disse situasjonene? Skulle sånn ønske at jeg ikke hadde byttet jobb. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143436201-sykemelding-og-pr%C3%B8vetid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå