Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har tjent bra og hatt fast lønn de første mnd som gravid. Vikariatet mitt har nå gått ut. Jeg har nå kun jobb som ringevikar de siste 3 mnd. Lønnen kommer til å være mye mindre, også fordi jeg ikke har energi til å jobbe like mye. Vil jeg da få dårligere utbetaling pr mnd i fødselspermisjon om jeg jobber som ringevikar? Er det bedre å ikke jobbe i det hele tatt? Jeg har jobbet siste 6 av 10 mnd før permisjonen. Kommer utbetalingen an på hvilken saksbehandler jeg får i NAV? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143436173-jeg-kommer-til-%C3%A5-tjene-mye-mindre-de-3-siste-mnd-f%C3%B8r-f%C3%B8dselperm-hva-vil-jeg-f%C3%A5-i-permisjonspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #2 Del Skrevet 5. august 2011 Vet ikke helt selv hvordan dette fungerer da jeg sjekker ut dette selv, jeg ringte nav og spurte, de sa da at de måtte regne ut i fra minimum 4 siste uker før permisjon. Så hun sa at det er den inntekten jeg har når jeg går ut i permisjon som det blir regnet ut i fra. Så i min situasjon kan det da kanskje lønne seg å ta ut permisjon FØR de 3 ukene som er vanlig. Kan starte inntil 12 uker før antatt termin. Man får jo da dessverre mindre tid etterpå, men for meg så er forskjellen såpass stor at jeg heller kan gå en måned eller to ekstra uten penger etter perm i forhold. Når inntekten har variert så plikter de til å se lenger bakover ettersom jeg har skjønt, men hvis jeg var deg så ville jeg ringt nav og snakket med en saksbehandler for foreldrepenger, kanskje du er like heldig som meg og ender opp med en hyggelig dame som prøver å hjelpe! LYKKE TIL! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143436173-jeg-kommer-til-%C3%A5-tjene-mye-mindre-de-3-siste-mnd-f%C3%B8r-f%C3%B8dselperm-hva-vil-jeg-f%C3%A5-i-permisjonspenger/#findComment-143452098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå