Gå til innhold

Det er offisiell sørgedag og kun lov å flagge halvt, men over naboenes sommerfest, svaier...

Anbefalte innlegg

selvfølgelig flagget til topps. Bør jeg si noe, eller ødelegger jeg da hele stemningen for dem?

Vet at den gamle dama som bor der aldri ville gjort det om hun visste, så de har nok ikke fått det med seg. Hun har barn, barnebarn og masse annen slekt på besøk, mange langveisfra. De har en stor sommerfest ,med fullt av unger som leker, ler og kjører rundt på barne-atv.

Ikka akkurat sørgedag for dem. Men loven sier jo halv stang på sørgedager....

Si noe eller ikke?

Fortsetter under...

Jeg har tenkt godt over det, og jeg tror faktisk ikke jeg har hjerte til å si noe. Hvis gamlemor ikke vet det kan hun jo bli skikkelig lei seg, og så legger det en demper på festen. Jeg tror det er bedre om hun får hygge seg med barnebarn og de andre i lykkelig uvitenhet. Kanskje får hun vite det i ettertid, men ikke fra meg. hi

Annonse

Her var dilemmaet at vi først og fremst flagger på halv stang pga en nabo blir begravet...... Skulle vi heise flagget eller ikke?? Kjørte gjennom bygden, og så at de som var nabo til barna/barnebarna hadde heisa flagget, mens andre hadde flagget på halv stang... Så her ble det på halv stang...

Regelen er at når en flagger på halv stang pga begravelse så skal flagget til topps etter begravelsen er over. Ville heist flagget om jeg hadde vært i begravelsen.

Annonse

Det er olsok og offisiell flaggdag idag, slik at det er nok mange som flagger pga det, og kanskje ikke har fått med seg at det er bestemt at det skal være sørgedag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...