Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lure på en ting... Har nå ferie og har veeeeldig lyst å reise, men er det noe spesielt jeg bør være forsiktig med når vi er på tur... Turen går evt til Bulgaria... Det jeg da tenker på er bading i basseng, maten er det noe der jeg bør være obs på??? Evt andre ting jeg ikke kommer på??? Dette er min nr 2 men var ikke på tur når vi ventet vår første. Har bare så lyst på litt sol og varme og late dager :)))

Jeg er nå 15+3.

Takker for alle tips og svar :))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på det med offentlig basseng.

Når det gjelder maten ville jeg holdt meg unna salaten (de vasker vel i spring vann), isklumper i brusen (igjen de bruker vann fra springen) og passet på at alt var godt gjennomstekt. Tror også man skal være noe forsiktig med å kjøpe is i iskremshapper - en vet ikke hvor lenge den har ligget der/hvilken temperatur og ellers renholdet... Men is som en kjøper fra butikken innpakt papir går greit;)

Ellers er det viktig å drikke mye vann slik at du ikke blir dehydrert.

Jeg var i utlandet når jeg var 10 uker (da i Spania) og skal i september når jeg er 22 uker på vei (til New York). Vi må få lovt å kose oss litt;)

Jeg er en person som eeelsker og ligge i solen, men merket fort at jeg ble varm i SPania. Holdt meg så og si hele tiden i skyggen fra klokken 12-15 når solen var på det sterkeste.

Go tur!

Skrevet

Heisann :)

Jeg var på ferie i Hellas i uke 22 og jordmor sa til meg at jeg måtte passe på å ikke bade i basseng der nede (her hjemme går det bra), jeg måtte ikke spise egg som ikke var ordentlig stekt eller kokt, ikke isbiter, være forsiktig med salat, spise på ordentlige restauranter og passe på å drikke mye vann. Måtte også passe på å smøre meg med solkrem og ikke oppholde meg for lenge i solen om gangen.

Kommer du til et sted vi kom på ferie trenger du ikke være nervøs, jeg ble behandla som kongelig omtrent av både lokalbefolkningen og turister fordi jeg hadde struttemage :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...