Gå til innhold

Plagsomme naboer...

Anbefalte innlegg

Enkelte av naboene her skal henge seg opp i alt og lage sladder om alt. Den ene nabodama fortalte min mor som var på besøk her i sommer, at jeg oppførte meg horete. Hvorfor? Jo, jeg er alene på fulltid med små barn, og kommer ikke ut. Har nesten bare menn i vennekretsen, og har ofte besøk på et par-tre timer av noen av kompisene for å spille dataspill, se film eller drikke kaffe og skravle - etter barnas leggetid. Noen av naboene har også spredt rykter om meg at jeg ligger med alt som går i bukser.

Hvordan håndtere situasjonen? Et par av kompisene mine har av hensyn til meg begynt å parkere et sted litt unna huset og gå siste stykke til fots. Synes ikke at jeg skal måtte ty til sånne løsninger bare fordi noen er i overkant slarvete og ikke har eget liv.

Hva hadde dere gjort? Og sier med en gang, at jeg ikke kommer til å foreta meg krampaktige forsøk på å skaffe venninner istedet for kompiser, for det har jeg allerede prøvd, og det har jeg ikke lyktes med.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143435973-plagsomme-naboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt, ikke brydd meg? Invitert flere menn på besøk? Ærlig talt så ville jeg ikke ha gjort noe som helst, sladder er jo bare sladder.

Men hvis du føler at det er ille så kan du jo vurdere å flytte. Sladder får du jo uansett ikke stoppet.

Det første du burde gjøre er å be kompisene dine parkere utenfor huset! Hvis de parkerer langt unna for å gå siste biten ser det hvert fall rart ut. Og hvis naboene dine nevner noe om dette til deg, er det jo bare å si det som det er. De har over hodet ikke noe med hvem som besøker deg. Slarvekjærringer har så lite å ta seg til at alt blir blåst opp, og de lager sin egen lille historie rundt alt.

Slik er folk og bo i tette nabolag henger folk med leppa med ein gang. Drit i kva dei seier og fortsett livet ditt som vanligt og la dei parker utan for huset ditt.

Sitter nok mangen våt kåt damer og henger med leppa og er døts misunlige.

Bodde sjølv i ei slik gate og det eg sa til ei eg stolte på fekk eg igjen av naboen. Men pr i dag sliter den eg stolte på. Budde så tett at eg kunne sjå kva 3 naboar laga til middag. Er glad eg flytta vekk fra den plassen.

Jo takk, har selv opplevd lignende den tiden jeg selv var alenemor. Nabodamen holdt et skarpt øye med hvem som var på besøk og tidspunktene, satte ut det ene ryktet styggere enn det andre.

Jeg hadde ble min egen bror ofte på besøk, og han hadde jo gjerne med en venn eller to, i tillegg hadde jeg en kjæreste, mannlige kollegaer som kunne stikke innom og endel kamerater som også kom på besøk, foruten om alle venninnene mine da. Feste gjorde jeg kansje annen hver mnd når økonomien tillot det.

Men ellers var jeg sosial og hadde åpne dører for venner og kjente som gjerne var innom på kaffe, vi spilte spill, så film og hygga oss, også til sene nattetimer i helgene når jeg hadde barnfri.

Da jeg fikk en telefon fra barnevernet der de lurte på hva som foregikk så reagerte jeg med vantro, de kom på hjemme besøk på min oppfordring og da kunne de fortelle at en nabo hadde ringt inn bekymringsmeldig siden hun hadde mistanker om rus og bordell virksomhet?! Jeg forklarte dem om min sosiale omgang, de traff også kjæresten min ( min nåværende ektemann), og barnet. Barnehagen ble også blandet inn og kunne fortelle om en glad gutt som ble levert pen og ren til fast tid hver morgen, og som ble hentet til fast tid hver ettermiddag lenge før barnehagens stengetid, om at jeg som mor virket å være en meget ansvarlig mor som tross ung alder fulgte opp barnet like godt som andre normale fungerende foreldre gjorde.

Etter noen få møter ble hele saken hendlagt og jeg fant etterhvert ut hvor kilden kom fra via andre naboer som hadde sett seg lei drittkastinga hennes siden de ikke kjente igjen karakteristikkene av meg som person.

Jeg anmeldte henne for æreskrenkelse, da ble det brått slutt på drittkastingen og selv om saken ble hendlagt pga politiets ressurser så føler jeg at dama fikk en vekker.

Flyttet senere bort fra nabolaget, men har fortsatt flere gode venner der som jeg har jevnlig kontakt med.

Så føler du deg sjikanert og plaget, ANMELD!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...