Gå til innhold

Har det kommet noen ny regler for hva man kan pakke i flybagasjen?

Anbefalte innlegg

Reiser til sydligere strøk i morgen.

Syns jeg nettopp leste på en av disse tabloidavisene at det f.eks ikke var lov å pakke ned pc i den vanlige bagasjen, men at det må være håndbagasje eller noe i den duren.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Vet ikke om det er ulovlig å pakke pc i vanlig innsjekket koffert, men det er innmari dumt! Koffertene blir behandlet hardt, og den kan fort ryke. Alt som er litt ømfindtelig bør være i håndbaggasjen!

Terroren som foregikk var "kun" innenlands, men det er sikkert lurt å hive kunstgjødsla ut av bagasjen hvis man ikke vil mistenkeliggjøre seg selv.

Jeg flyr så sjelden at sist hadde jeg ei vannflaske liggende i håndbagasjen. Drakk den opp mens kontrolløren så på :-) Kan være en fordel å repetere gamle regler også, så kontrollen blir så behagelig som mulig.

Jeg flyr ganske ofte og kan berette at det er lite nytt på den fronten. Væsker må pakkes i lukkbar pose etc etc. Har ikke hørt noe om at PC skal være forbudt i innsjekket bagasje, men det ville vel uansett være en dårlig idé.. Jeg var så dum å pakke brillene mine i innsjekket bagasje forleden, det var ekstremt dumt, for de knakk, og det var ingen reiseforsikring å få fordi det ble regnet som uforsiktig. I sikkerhetskontrollen har jeg i det siste blitt utsatt for rutinesjekk flere ganger, hvor de i kontrollen forteller at de sjekker meg basert på statistikk (dvs jeg er nr X som går gjennom kontrollen). Kanskje jeg ser mer skummel ut enn før, eller kanskje de kontrollerer oftere. Hva vet jeg! :)

Neida, ikke du som ser skummel ut. Men,av x antall passasjerer så skal en viss prosentandel kontrolleres uavhengig av om metalldetektoren gir utslag eller ikke. Dette er de pålagt av ESA å gjennomføre. Det er ikke sikkerhetskontrolløren som bestemmer hvem dette er, det styres automatisk av data, for at den riktige prosentandelen skal nåes.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...