Gå til innhold

Gravid for fjerde gang - uten barn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært gravid tre ganger tidligere hvor jeg har mistet, og er gravid igjen nå. Har hatt to utenfor livmoren, det siste vet jeg ikke da jeg ikke tok ul pga tidlig sa. Men sist hadde jeg blødninger rundt menstider og trodde jeg var ca 5 uker. Det var feil, jeg må ha vært minst 10. Det jeg trodde var tidlige symptomer viste seg å være sene. Hadde ømme bryster, murringer i magen, var kvalm og trøtt. Fikk noen småblødninger og sterke smerter en dag, men de gikk over. Dette var en helg og jeg skulle gå til legen på mandag. Men på søndagen gikk det bedre, ingen smerter og ingen blødninger. Så kjente jeg plutselig at noe skjedde, fikk en rar følelse som er vanskelig å beskrive. Løp på toalettet og blodet fosset ut av meg. Det sprutet og var helt jævlig. Etter en stund kom smertene. Jeg var i sorg og ville ikke til legen, men samboeren tok affære. Det bar på legevakten, og ble sendt rett videre til sykehus. Smertene var helt sinnsyke, og ble lagt på operasjonsbordet med en gang. Var gravid utenfor livmoren og egglederen hadde sprukket. De måtte fjerne den, i tillegg til å samle opp indre blødninger. Lå på sykehuset ca ett døgn, og var sykemeldt i to uker etterpå.

Nå er jeg gravid igjen, er ca 6 uker på vei tror jeg. Men det er ikke godt å si da det gikk på første eggløsning etter operasjonen, og da blødde jeg jo en del etterpå - så vet ikke hva som var mens og ikke. Har hatt en ul nå, og hun sa at rundt egget så det perfekt ut... - med unntak av forhistorien min selvsagt og noe stort på den ene siden som hun ikke "visste hva var"... Jeg er selvsagt livredd for at det kan være to egg som har satt seg, et inni og ett utenfor. Vet ikke engang om det er mulig, men det må jo være enten det eller en cyste. Skal på ny ul til uken. Har hatt brun utflod nesten hele tiden siden sist og noe brunrødt blod. Men symptomene er der. Prøver å ikke håpe at det går bra, for sorgen er så tung og jeg føler at jeg snart ikke orker mer. Vil ikke bli skuffet nok en gang. Samtidig håper man selvsagt alltid...

Om det er andre som har opplevd å miste flere ganger må dere gjerne svare. Å miste en gang er jo desverre ganske vanlig. Men om jeg nå mister for fjerde gang begynner jeg jo nesten å miste håpet på at det noen gang vil gå bra.

Hilsen fra bekymret gravid.

Fortsetter under...

Hei, stakkars deg.. for en opplevelse..! Jeg krysser fingrene for deg denne gang!! ;) Jeg har mistet nesten 5 ganger og har to barn..så det blir 7 graviditerter ;) Så det går altså bra innimellom.. mistet to ganger før sønnen min og to ganger før datteren min og nå er jeg litt usikker på om jeg har mistet den 5te gangen.. Var ikke klar over at jeg var gravid engang før jeg fikk en voldsomm blødning med klumper.. etter en uke tok jeg en test som var positiv... så tok jeg en digital som sa 4-5 uker på vei.. .. så har jeg testet positivt hver dag nå i snart 14 dager.. men om jeg mistet i uke 4-eller 5 så er vel det litt drøyt lenge siden halveringstiden på hcg er 24t... Masse symptomer har også kommet.. så jeg klør meg litt i hode... vet jo at det sikkert kan være rester eller noe der inne... men tenker å holde meg til over helgen og inn i "muligens uke 6" før jeg ringer og tar ul....

Når det kommer til slike småblødninger som du snakker om har jeg hatt det i svangerskapet med begge to!..

Takk for det! Godt å høre at det kan gå bra selv om man føler at oddsen er imot. Men så fælt å høre hva som skjer med deg nå! Håper det går bra. Det verste er egentlig å gå og ikke vite, mens man hele tiden kjenner på kroppen og symptomene og lurer på hva som skjer der nede... Er jo til å bli gal av, men så må man bare vente og se. Isj. Skal selv på ul til uken, så krysser fingrene for oss begge! :) Lykke til.

ja.. det er en triller å ikke vite du gitt.. jeg har testet positivt hver dag nå.. venter til mandag og tar en digital.. dersom ukeantallet ikke har sunket stikker jeg til legen.. Er hjemme med de to små på 1 og 2 så det er en stor opreasjon og dra på lgebesøk evnt ultralyd... ;) Masse lykke til.. håper du poster et lite inlegg til meg sånn at jeg får vite hvordan det går!! Tvi tvi!

Da var ul overstått og alt så fint ut! Var fantastisk å se det bittelille hjertet slå. :) Er jo fortsatt tidlig og jeg tør ikke tro helt på det enda, men vanskelig å la være. Håper så inderlig det går bra denne gangen! :) Håper du får samme svar på din ul. Masse lykke til! Si ifra hvordan det går du også, da!

jeg tok en digital grav test på søndag kveld, den viste 1-2 uker. Så siden jeg tok en på mandag for en uke siden som sa 2-3 uker regner jeg med at det er unødvendig å bestille UL.. for min del var det ikke like trist denne gangen da dette ikke var en planlagt graviditet. Vi har en sønn som er syk og skal utredes så tidspunket var også elendig i grunn.. :) litt trist er det jo alltid for jeg har jo to levende bevis på hva som kunne vært... men Du får komme deg inn på 1.tri.. den sitter nok fast denne gangen tror jeg..!! masse lykke til på ferden! Du har en uforglemmelig tid i vente!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...