Gå til innhold

Permisjons spm

Glow2011

Anbefalte innlegg

Noen som vet om far kan benytte noen av de 12 ukene av farspermisjonen, samtidig med at mor tar de 6 ukene etter fødselen?

Har hørt noe om at dette er mulig om man man får tvillinger.

Tenker da ikke på de ukene som står fritt til fordeling eller de ekstra 5\7 tvillingukene.

Har jo forstått at det kan være lurt å være to om det daglige den første måneden, til rutiner etc er etablert :-)

Han jobber 2-4 rotasjon offshore, så vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt at han skulle ta noen av de 12 ukene. Han er jo mye hjemme uansett, men ser jo at det kan være i overkant tøft å sitte hjemme i to uker alene, om fødselen skjer bare en uke eller to før han skal på jobb. :-) Og for at vi ikke skal tape altfor mye penger og strekke permisjonen lengst mulig, ønsker vi at jeg tar de ekstra tvillingukene.

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det kan ikke far bruke noen av de 12 ukene til å være hjemme sammen med mor de første seks ukene. Han kan derimot brukte av de "ekstraukene" vi som tvillingmammaer får. (enten 5 eller 7, kommer an på dekningsgraden). Jeg fikk hvertfall beskjed om at far måtte bruke av dem hvis vi skulle være hjemme sammen de første seks ukene etter fødsel. Så her har vi søkt om at han får bruke 3 av disse ukene, men først skal han ha 3 uker ferie.

Tusen takk for svar, da får vi se om vi tar noen av de ekstra ukene, eller om vi gambler på at han allikevel er hjemme på fri de første ukene. Jeg er så heldig å ha en mor som har sagt seg villig til å bo her mens han er ute på jobb, så det er jo en stor hjelp. Det er jo lenge til enda, men liker å tenke gjennom slike ting både en og to ganger :-)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...