Gå til innhold

Feil eller riktig på UL? Med tanke på kjønn :D

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Hvordan har det gått med dere som har fått vite kjønn på UL? Stemmer det?

Vi får nr 3 av samme kjønn.. så en del av meg håper litt de har tatt feil, og jeg får begge deler... det HAR jo skjedd før..

En del av meg begynner å glede seg til dette kjønnet, og ser for meg å handle litt...

Men siden vi ikke har visst kjønn før, har vi aldri kunnet handle noe i farger.. vet derfor ikke om vi tør å handle.. trenger jo ikke mye, men kan jo være kjekt å kjøpe seg en ting. hadde jo mye i gult og hvitt i minste str som hente/førsteklær... siden det skulle være nøytralt...

Fortsetter under...

Det har stemt på alle fire barna. Eneste var at med nr 4 så fikk vi vite feil først av en som var til opplæring, hun var da 100% sikker på gutt og viste os en "tut" og alt mulig, men det var altså ingen tut der og jente i magen ;-) Vi fikk det avklart av den erfarne jordmoren før vi gikk. Tror det er ytterst sjeldent de tar feil nå for tiden. I hvertfall på de sykehusene med nytt utstyr. Jeg vet om svært, svært mange som har fått vite kjønn på UL i Bergensområdet (flere hundre stykker over en lenger tidsperiode), men kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått vite feil.

de eneste jeg vet om som har fått vite feil kjønn er et par som var på en privat ul i uke 12 for å få vite det. Det stemte ikke. Men på både meg selv og alle andre jeg kjenner som har fått vite kjønn har det vært riktig.

Ja, føler det stemmer på de fleste nå... men ei jeg jobber med hadde fått vite jente.. (hadde en av hver fra før, og hadde vasket alle jenteklærne),.. men ut kom en gutt. De hadde IKKE sagt noe om kjønn til andre (og var glad for det etterpå).

Hva så hun som var på opplæring da? Jeg skjønner jo ikke helt hva de ser... :) Jeg ser jo flekkene de viser meg, men skjønner ikke hvordan de kan se forskjell på nyrer, magesekk, lunger etc.. jeg greier å se ryggrad og hode og hender.. men det er det... :D

Alva... hadde du spesielle tanker rundt det å gå gutt nr 4 da? Hadde du da ønsket deg noe annet? siden du hadde tre av samme fra før? Jeg husker deg fra mine forrige graviditeter... det en noen år siden nå.. men husker alltid jeg synes du var så flink til å svare folk etc :D og husker jeg følte vi hadde noen ting felles i det du fortalte.. hvor gamle er dine nå? Når kom nr 4 som er ulikt kjønn? Prøvde dere på ulikt kjønn da, eller?

Føler maaaaange får tre like og så snur det ved nr 4.. kanskje vi skal tenke på en til vi også da? :D

Annonse

Ha så dere som var så lett å se? Jeg skjønte jo at jm mente hun så det, men jeg så det ikke.. Hun sa bare.. "Det ser ut til at det er en til.....".... men jeg burde jo spørre om hun var 100% sikker.. en del av meg har lyst til å handle litt... men det holder jo nesten å bare vaske over det vi har... men en del av meg har jo fremdeles litt lyst til at de skal ha tatt feil ;D

Vi vurderer å gå på 3D UL også.. bare for å ha prøvd det.. da får vi vel bekreftet første beskjed, og det er lettere å handle.. har liksom aldri fått sett hva vi ventet før, så har litt vanskelig for helt å slå meg til ro med at dette er helt sikkert... :D

Må liksom få vite det 2 ganger :D hihihi

HI

kommer vel ann på hva du venter, eller tror du venter nå.

Jeg har to gutter og ei jente. Med guttene så jeg tydelig hva det var når hun forklarte. Jeg så tydelig "tappen" stikke ut :)

Med jenta var det vasnkelig for meg å se, selv om hun var helt sikker på hva hun så. Det er jo snakk om tre streker og det der..

Alle tre har vært riktig her hvertfall :)

Ja, jeg regner jo med de har sett riktig :D Det er jo likevel en liiiiten del va meg som hadde synes det hadde vært kjekt med en av et annet kjønn... men gleder meg uansett.. og er VELDIG fornøyde med de to jeg har ;)

SÅ det blir vel bra uansett... men nå må vi på nok en jakt etter navn (som vi egentlig ikke hadde flere av... ) og vi får dra fram igjen det vi har... gøy blir det uansett... :D og alt er velkomment...

HI

Jeg var overbevist om at det var gutt. Helt sikker! Noe annet virket liksom litt absurd. Jeg ønsket meg jente også, fordi det hadde vært artig å forsøke det også, men barnet ville jo være akkurat like velkommen uansett. Men joda, jeg håpet jo litt på at magefølelsen for gutt var feil og at det var jente inni der. Vesla var overhode ikke planlagt, det var et resultat av den eneste gangen på de da 13 årene vi hadde vært sammen vi glemte prevensjon og forsøkte å hoppe av i svingen i stede. Men for et fantastisk "uhell" ;-)

Hun på opplæring på UL'en så antagelig en litt hoven klitoris eller noe sånt. Tror jeg, jeg vet ikke. Hun erfarne så i hvertfall ingenting, men sa at når fostrene enda er så små som i uke 19-20, så kan klitoris noen ganger se ut som en mini-penis. Spesielt for utrente øyne. Men hun viste også tre streker mellom bena og var 110% sikker på jente. Du kan trygt si at følelsene etter den UL'en var svært forvirrende og rare, hehe... Det tok faktisk tid å venne seg til en av et annet kjønn. Nå synes jeg det er veldig fint. Folk kan si hva de vil, men det ER forskjell på¨jenter og gutter, og det er veldig koselig å få oppleve å ha en datter også.

Om du vil ha nr 4 kommer jo an på om du vil ha et barn til. Det er jo fortsatt 50% sjanse for å få samme kjønn som dere alt har, men statistisk skal det mye mer til å få fire av samme kjønn, enn å få begge kjønn. Lykke til i så fall :-)

Annonse

Det skjer fortsatt at man kan ta feil, men etter den ordinære ultralyden så kjenner jeg ingen personlig som har fått opplyst feil kjønn. Vet at det ofte kan opplyses om feil kjønn hvis man tar UL rundt uke 12.

På begge ordinære ultralyder fikk de rett angående kjønn.

På uke 12 i vårt andre svangerskap sa jordmor at det var vanskelig å se, men hvis hun skulle tippe så ville hun gjette jente ut ifra hva hun så. På ordinær ultralyd var det en gutt. Og ut kom en gutt.

Det samme skjedde min venninne. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig lå en jente i magen på uke 12 ultralyden, men det viste seg å være en gutt det og:)

Pga risikosvangerskap fikk jeg ul på hver eneste kontroll fra uke 8.

Gynekologen sa tidlig at han nok kunne se kjønnet, men han ville ikke si noe før jeg var lenger på vei og han kunne være helt sikker. Forsto det slik at det kan være vanskelig å se forskjell før penisen er skikkelig utviklet og jenta tydelig har "tre streker" mellom bena.

Da jeg var 18 uker på vei sa han at det var en jente, om det ikke stemmer skal du få legelisensen min sa han ;)

Det var selvfølgelig en jente...

Har aldri snakket med noen som har fått vite feil kjønn på ordinær ul, men har lest om noen her inne.

Med minsten som nå er 6 år så fikk jeg vite jente på ordinær ul, var tilbake et par mnd senere for oppfølging pga lite barn første svangerskap, og da var det også jente. Siste ul, ca en uke før fødsel, så fikk jeg vite at det var en gutt :) Men de var altså helt sikkre på de andre ul..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...