Gå til innhold

Hvor mye hadde dere gått opp ved 18uker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Totalt har jeg vel gått opp 2 kg nå når jeg er i 19.uke. Gikk først ned i vekt, var stabil lenge, og har ikke gått opp i vekt før den siste måneden.

Forrige gang gikk jeg opp mye mer i starten, men jeg har noen overflødige kilo denne gang - så da er det vanlig at det ikke vises så mye på vekten i begynnelsen.

Om det er passe eller ikke avhenger av hvor mye du har fra før. Er du undervektig skal du gå opp mer enn om du er overvektig. Gjennomsnittlig vektoppgang i et svangerskap er ca 13 kilo, tror jeg. Og det er gjennomsnittet! Selv gikk jeg opp 20 kilo i forrige svangerskap og kiloene datt av etterpå og jeg veide nå mindre enn ved starten på forrige graviditet. Er i dag 12+4 og har gått opp 3 kilo. Forventer betydelig mer vekt enn deg ved 18 uker, men for meg er nok det positivt.

Annonse

Alt er normalt. Jeg vil definere meg selv som helt normalvektig. 170 cm høy og 65 kg som utgangspunkt. Gikk ikke opp noe de fire første månedene. Jeg vet jeg spiser nok og sunt og formen er fin, så da er det ingenting å bekymre seg for. Litt uti den 5. måneden har jeg nå lagt på meg et par kilo og regner med at mesteparten av vektoppgangen skjer sent for min del. Andre opplever å legge på seg mye i starten og lite senere.

Barnet tar den næringen det skal ha, men det er selvfølgelig viktig at du har energi selv også.Så lenge du ikke føler seg dårlig, så skal du ta det med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...