Gå til innhold

jeg hater at mannen min drikker

Anbefalte innlegg

Han drikker ikke så ofte lenger men ruset seg veldig mye før. Jeg har opplevd veldig mye ekkelt da han har vært ruset. Krangler, trusler om brudd, bli kastet ut osv.

Han har skjerpet seg og drikker ikke like ofte lenger, noe jeg setter pris på. Men likevel takler jeg ikke når det skjer.

Han drikker ikke sånn som andre som går på fest og så ut på byen for så å komme hjem i rimelig tid slik at man orker dagen som kommer etterpå. Han drikker seg dritings hjemme alene eller sammen med en kamerat og de drikker til de er skikkelig fulle og sovner.

I dag tidlig fant jeg ham full i senga og kompisen full på sofaen. Skikkelig ubehagelig da vi har tre små barn i huset. Prøvde å vekke mannen min men han var dritings fortsatt.

Kjenner at det bobler et hat i meg! Jeg vil ikke ha et sånt hjem! Men jeg blir aldri aldri respektert..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143435714-jeg-hater-at-mannen-min-drikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det plager deg så mye (som jeg absolutt forstår at det gjør, jeg hadde aldri godtatt noe sånt), så ville jeg tatt det opp med ham atter en gang. Si at du virkelig avskyr det, og at om han absolutt må gjøre det, skal det avklares på forhånd og at det aldri skal skje hjemme.

Det er jo tydlig at han har et problem. Det er ikke en vanlig maate aa nyte alkohol paa.

Er dette noe som skjer hver helg? Flere ganger i uka? I perioder? Hvordan er han naar han ikke drikker eller ruser seg?

Forstaar han at dette virker negativt paa barna og deg? Forstaar han at dette ikke er normalt?

Er det mulig for deg aa foreslaa f.eks AA, eller at han legger seg inn paa avrusning?

Jeg har en venninne som har hatt det som deg, og hun endte med aa hive mannen ut. Dette var etter mange aar hvor hun prövde aa faa det til aa funke, og gav han sjanse etter sjanse.

Selv om det er töft for henne aa naa väre alene med 2 barn, har alle 3 det mye bedre enn naar han bodde hjemme.

Uansett hvor mye du holder sinnet over det han gjör inne i deg, vil barna merke det. Barn er ikke dumme. De er nok mer klar over situasjonen enn du er tror.

Hva med aa gi mannen et ultimatum?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...