Gå til innhold

Erfaringer med bæresjal/sele?

Anbefalte innlegg

Jeg har en på snart to mnd og MÅ komme i gang med litt fysisk aktivitet. Elsker å gå på tur i skog, på stier og på små fjellturer. Kan da ikke trille vogn. Noen erfaringer med så små barn i bæresele og den slags turer? Det er snakk om turer mellom 1-3 timer...

takk takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143435654-erfaringer-med-b%C3%A6resjalsele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt bæresjal mye med den elste og en del med den yngste. Fantastisk. En virkelig god måte å bære på.

Men jeg tror ikke, jeg ville starte ut med så lange turer som 1-3 timer når babyen er så liten og uvant med sjalet. Jeg tror dere må prøve dere litt frem. Og så må du være forberedt på å måtte stoppe underveis så barnet kan få mat/ren bleie/skifte stilling/komme ut å røre seg litt osv.

Det finnes egne forum på nette for folk som bærer mye. Der kan du sikkert finne mye nyttig info og tips.

Jeg bruker min ergo carrier og har brukt den til mini siden han ble født. Han lå da i nyfødtinnlegg oppi selen og hadde det veldig godt virket det ut som. Syns også den selen er grei da jeg har plass til nøkler, mobil og ev en bleie og noen våtservietter i lommen på selen. Syns sjal er så mye styr å få på seg og får mer vondt i skuldre osv, men her er vi jo forskjellige.

Prøv deg fram med tiden, begynn med noen kortere turer. Ellers sier mannen min at de bærer ungene hele dagen i Afrika så hvorfor kan de ikke det her....?

Jeg har ikke så mye erfaring med det selv, men det er vel ikke anbefalt at babyer sitter så lenge i bæresjal/sele. Bæresjal er jo bedre for barnet, men likevel mener jeg å ha hørt at det ikke skal brukes mer enn 30 min av gangen eller noe i den duren

Baby bjørn skal man ikke bruke lenger enn 30 min om gangen. Ergonomiske bæreseler eller sjal er det ingen begrensinger i hvor lenge man kan bruke den sammenhengende. Jeg har ergo bæresele og er kjempefornøyd med den. Får ikke vondt i ryggen eller skuldrene, og jenta mi sitter ergonomisk riktig.

Ta en titt på tettinntil.no der finner du mange tips og diskusjonsforum hvor du kan få hjelp av erfarne bærere ;)

Tusen takk for svar. Meningen er selvfølgelig at vi tar mange pauser på turen, vil jo ikke at babyen skal sitte fast i en og samme stilling så lenge om gangen. Poenget er bare at vi kommer oss ut i frisk luft på fine dager:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...