Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er veldig plaget med at det er så varmt. I går gråt han nesten hele dagen. (tror han hadde vondt i magen også..) Noen tips? Er så varmt i leiligheten også selv om alt står på vidt gap. Var en annen natt det også var så varmt og da var han like urolig:-(. Stakkars babyen min, plagsomt for han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd,men vår frøken sov nesten ikke igår og var ganske slitom og krevde mye oppmerksomhet. Tror det var pga. varmen også ble hun overtrøtt og var livredd for å sovne, tenk hvis hun gikk glipp av noe! I tillegg bæsjet hun sju ganger, vanlige dager fra 0 til 3 ganger, innbiller meg at magen også ble urolig pga varmen.

Eller har kanskje et lite råd vi bruker en bløt klut å tørker henne i pannen/ansiktet - da trekker hun pusten dypt og blir roligere kanskje sovner etterpå!

Også er det jo viktig å få i de nok væske. Har hørt at mm er bedre en vann for disse små, men det strides vel sikkert om dette som alt annet, finn ut hva som passer dere best. Kan vel gi vann fra ca. 3 mnd.

Skrevet

Ok.. han sover ute nå, men er redd det er litt varmt. Tar du kald klut da? Prøvde det i går, men det var ikke noe godt..! Tenkte å kjøle han litt ned. Min ble også overtrøtt i går. Aldri opplevd han sånn før. Nå skal vi "heldigvis" reise på fjellet i morgen, ikke så varmt der:-)

Gjest Madolyn
Skrevet

Her har vi varmepumpe med airconditionfunksjon, den er virkelig gull verdt og om det virkelig skal investeres i noe så vil jeg anbefale en slik!

Ellers trur jeg det er greit å la babyen sove i det rommet i huset hvor det er kjøligst på slike varme dager. Gutten her sover i trillevogna nede i gangen. Hadde ikke gått på trilletur i denne stekende sola hvertfall!

Har dere slike elektriske vifter dere kan sette på? Ikke direkte på babyen så klart, men slik at rommet blir litt kjøligere? Ellers er det jo greit å bare la babyen ha en tynn, kortermet body og passe på at de drikker nok.

Skrevet

Tok han inn nå, lå i skyggen på verandaen. I går hadde jeg bare bleie på han! Var så varmt. Har opptil flere vifter. Har også en luftkjøler, men blir veldig "tett" her uansett. Men akkurat nå er det varmere ute enn inn kjenner jeg. Og det blir ikke noen trilletur, nei;-)

Gjest Madolyn
Skrevet

Ja jeg dro på trilletur her en morgen, var jo blå himmel og sol men klokka var ikke 8 engang så jeg tenkte det gikk fint. Men fy fillern så varmt!! Måtte bare snu og gå tilbake etter ti minutter, for både mor og Muffin ble helt kokt :P

Skrevet

Merker også at sovingen lider i varmen, ja! Jeg måtte ta inn gutten vår fra balkongen i går, det var alt for varmt selv i skyggen. Han sover nå på soverommet, der har ikke sola kommet rundt enda. Ligger i bleie rett ved vinduet med tynt bomullsteppe over seg. Han klarer å drikke litt vann fra tutekopp, og ellers legger jeg ham til brystet ofte. Er også veldig populært med en kald fruktbit i fruktnettet - vet ikke om din er gammel nok til dette (fra 5 mnd).

Sola står heldigvis ikke rett inn i stua her, for balkongen er overbygd, men hvis du har det problemet, bør du kanskje vurdere å skaffe noen gode gardiner/persienner?

Skrevet

Har hatt vogna ute i skyggen på terrassen her, og har også et prosjekt gående med å få han til å sovne i vogna (ikke bare ved puppen). Det har gått si som så den siste uken og det har blitt noen svette trilleturer på mor og med vekslende hell ang sovinga. Men nå ble jeg inspirert av innlegget her og trakk vogna inn i gangen. Gradestokken viser 30 ute! Rugget litt og jammen sovnet han.

Trur vi skal tappe opp ett lite plaskebasseng her etterpå!

Skrevet

Eller så kan man flytte. Anbefaler Trøndelag, garantert ustabilt vær og som ekstrabonus kan du få fire årstider på en dag. Ullbody i juni var helt ok...

Skrevet

He he. Ganske så utsabilt her i oslo nå også. Er vel den første ordentlige heteperioden vi har hatt. I dag har småen sovet godt. Har kanskje sovet for mye på dagen til og med.. Håper han får sove i natt..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...