Gå til innhold

Definasjon av mye festing?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hver helg er MYE. (da snakker vi en dag... ikke todagers.)

Annen hver helg er fortsatt mye (i mine øyne - etter at jeg ble mor. Jeg blir så dårlig dagen etterpå at jeg stort sett ikke klarer annet enn å ligge på sofaen).

En helg i mnd må man få lov til om man ellers har penger og noen til å passe.

Da har vi samme syn, men jeg fester vel kanskje en gang i året og da drikk jeg meg ikke full en gang.. Men enda er det noen som melder MEG til barnevernet for mye festing? Skjønner ikke en dritt, men det er kun noen som vil sverte meg i dette her..

Kommer an på sivilstatusen til vedkommende.

For meg som mamma vil jeg si at jeg fester mye dersom jeg fester mer enn 2-3 ganger på en måned. For en singel og barnløs ungjente på 18-19 er det mye dersom det blir mer enn 1-2 ganger hver uke.

Jeg er ute på byen sikkert 3-4 ganger i mnd. Lillegutt sover hjemme, og pappaen er hjemme. Pappaen har ikke lyst ut, og jeg liker å gå ut med venninene mine. Jeg går ut etter at lillegutt har lagt seg, og jeg er ikke dårlig dagen derpå. Jeg drikker ikke så mye (3-4 glass vin), men liker å være sosial og danse.

Er dette virkelig for mye? Min sønn merker jo ingenting av det!

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Det var en periode ca halvt år etter at jeg ble 100% alene med barna og nettopp flytta til nytt bygd, da jeg var på byen en gang i uka i ca 1.5 måned. Men jeg er totalavholds, og var på disco/festkveld eller andre festligheter for å bli kjent med bygdefolket - noe man IKKE gjør når man sitter hjemme 24/7. Hadde ansvarlige barnevakter på 17 år, og var ca 3 timer ute hver gang, etter at barna har sovnet. Kunne ikke tenke meg at noen så problemer med det, men enkelte her i bygda rynka på nesen til og med av sånt...

Jeg er vel ute ca 1 gang pr 3 mnd ca og det varierer litt hvor full jeg blir.

Synes at 1 gang i uka er veldig mye når man er mamma med barna boende hos seg. Hvis man da blir synlig berusa/full.

Jeg har kanskje et litt annet syn på det siden jeg synes at det å bli brisen på byen er å feste.

Spørs jo alder og livssituasjon det, det er mye hvis det går utover familie og/ eller arbeid/ skole + økonomi...

Er man ung, fri og frank så er det ikke noe i veien for å feste hver helg for den del hvis man har fri til det. Eller hvis man er enslig foreldrer og har fri annenhver helg og tid og råd til å gå ut da. har selv vært alene for endel år sida og husker selv at det var deilig å komme seg ut å treffe folk når man hadde barnfri, særlig for meg som ikke hadde fri annen hver helg slik de fleste andre i samme situasjon hadde.

Nå som jeg har flere barn, mann og er noen år eldre så er ikke behovet det største, for all del, moro å ta en fest av og til, men det holder med 3-4 fester i året, da helst hvis det er en eller annen feiring i forbindelse med noe. Slutt på tiden der jeg gikk ut bare for å gå ut ;-) Har i grunn ikke behovet kansje fordi jeg har funnet det jeg var på utkikk etter, og det er enkelt og greit et dugende mannfolk...og han fant jeg ikke ut på byen heller for å si det sånn ;-)

Jeg synes det er mye når antall helger med barnevakt blir flere enn antall helger med barna.

Jeg mener fredags og lørdagskveldene med familien, med god mat, samvær og hygge er viktig. Det gir trygghet og gode barndomsminner. Jeg husker selv lørdagskveldene fra oppveksten, med hele familien som lagde mat i fellesskap, lørdagsgodtet, tv-kosen og stemningen rett og slett. Roen i familien.

Når ser at venner har barnevakt 3 av 4 helger skjønner jeg ikke hvorfor de fikk barn i det hele tatt, for å være ærlig...

Men det er selvfølgelig greit å ta seg en fest av og til, ungene setter også pris på en overnatting hos besteforeldrene av og til. Her i huset skjer det veldig sjeldent, men jeg ser ikke noe galt i at folk gjør det. Men det skal være unntaket og ikke regelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...