Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet meg til uke 30 nå.Men,syns jeg har så liten mage til å være så langt.Det er noen som har kommentert det.Det var ei som trodde jeg ikke var mer en tre mnd på vei.Ho hadde veldig stor meg når ho var gravid.

Blir liksom litt bekymra av det jeg:-(lurer på om ungen ikke vokser som den skal.Er annen gangs gravid også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge alt er bra med deg og barnet så tror jeg ikke du skal bry deg om hva andre sier. Ingen har egentlig "rett" i kommentere hva som er riktig str på magen.

Jeg fikk høre at jeg så ut til å være rett rundt hjørnet når jeg var 4,5 mnd på vei. Ikke kult det heller. Men nå vet jeg at ungen er 15% ihh til ul i uke 29. Kroppen min elsker å gå gravid, å jeg har jammen meg gjordt en større innsats for bedre vilkår denne gang. Lærte fra sist at jeg trenger ikke spise for halvannen eller 2, men hjelper det.... nix :/

Kan legge til at "alle" var sikkre på at jeg kom til å få en stor unge, 3200g og 48cm ved termin....

Jeg MÅ bare godta alle forrandringer som kommer, å drite i alle andres kommentarer og meninger. Lettere sagt enn gjort....

Skrevet

Hva sier symfysemålet ditt da? Du skal vel på kontroll igjen om et par uker. Jeg har også hatt mindre mage nå enn sist, helt klart! Jeg tror kanskje det har med at morkaka lå foran sist, og denne gangen føles det som babyen hele tida har ligget langt nede i bekkenet. Møtte ei som var like langt som meg da jeg var rundt uke 28 og i forhold til henne var jo magen min knøtteliten (evt var hennes stor...). Har ligget helt normalt i forhold til symfysemålet hele veien, litt over og litt under streken. Sist gang lå jeg ganske langt over den røde streken hele veien.

Spør jordmor/lege om det når du er der neste gang, alle bekymringer skal taes på alvor.

Skrevet

Eg hadde veldig liten mage forje gang, hugser jordmora måtte måle symfysemålet fleire ganger kvar kontroll, for ho trudde ikkje på at eg låg over snittet! Eg er muligens litt større dinna gangen, men ikkje mykje. Får også mangen kommentara som "kor er magen?".. Men er veldig sikker på at babyen har det bra, var til vekstkontroll i veke 25 og då var han estimert til over 1000g!! Det samme som står på sidene her at han skal vere no i veke 28! Så liten mage betyr ikkje liten baby! Jenta mi var 3700g og 50cm ved fødsel sist, på termin. Så nyt at magen er liten og ikkje so i vegen, men som dei over seie, det er bedre å spørr jordmora neste gang enn å gå bekjymra! =)

Skrevet

Liten mage her og. Er hver uke inne til ultralydmåling.

Har liten mage fordi fosteret er lite. Estimert til 2500 til termin og minimalt med fostervann.

Men så lenge det vokser og gror, så er det ingenting å bekymre seg over.

Jeg har termin om tre uker, og det ser ut som jeg er seks mnd på vei.

Har fått beskjed om å ligge mye, samt spise godt med mat, så den lille får mest mulig næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...