Gå til innhold

I går var det 28grader og knall sol. Og min sønn gikk med svarte joggebukser hele dagen i bhg!!

Anbefalte innlegg

Merker jeg blir sint, jeg lette frem shortsen hans fra boksen og spurte hvorfor i all verden de ikke hadde tatt på han mindre tøy. Hun bare trakk på skuldrene, smilte og sa: den fant vi ikke.

Om jeg hadde vært så fjern og ikke sende med han shorts burde de faktisk ha lånt han en eller ringt hjem. Han var kjempe svett over hele seg når jeg henta han.

Fortsetter under...

Som regel er det ikke så varmt tidlig på morgenen.

Skjønner deg godt, HI. Jeg hadde blitt sint om de ansatte i bhg. ikke hadde hatt vett nok til å kle av barnet mitt.

Etter min oppfatning er det vårt ansvar som foreldre å kle ungene våre riktig etter været. Bhg skal ikke løpe rundt å låne klær fra "gjenglemt" kurven... Hvorfor kunne du ikke ha funnet frem shortsen og lagt den på toppen av boksen..?? Det er fa ansatt i bhg i fellesferien og de skal kle på og av mange unger. Kanskje uerfarne vikarer må få beskjed at det ligger lettere sommerklær innimellom alle andre klær...

Jeg syns barnehageansatte får vel mye pes av og til, jeg vet at det gjør det beste for barna uansett.

Annonse

Jeg hadde ikke blitt sint men sagt at du synes de skal kle dem mindre når det blir varmere. Er det noe som gjentar seg så hadde jeg nok heller tatt mer fatt i det.

Syns du har lov til å si ifra jeg.

Er ikke meningen at man skal levere ungene frysende om morran fordi det er meldt sol og fint senere på dagen.

Sånn som her i morrest, her var det plaskregn fra morran av i dag, og i 14 tiden ble det strålende sol og 25 grader. Ingen som hadde kledd ungene for sol i bhg i dag. Men ALLE ungene var i shorts og tskjorte da de ble hentet.

SÅ hektisk hverdag har dem ikke i bhg annet enn at de kan kle ungene etter været. Det er faktisk en del av jobben deres, ihvertfall om barnet har med seg skift til fin-vær. Eller dem kunne kledd ungen i bleia (trusa) om barnet ikke hadde skift med.

Og å kalle dette en liten bagatell i forhold til det som har skjedd er bullshit, skal vi liksom slutte å bry oss om at ungene våre har det bra nå da? Fordi det er noen som har opplevd å miste sine unger på Utøya?

Jeg hadde også reagert om det var mitt barn som gikk fullt påkledd og svettet i bhg når jeg hadde visst at det lå lettere klær i skiftekurven.

De ansatte må greie å kle barna noenlunde etter været, dersom de ikke fant shortsen kunne han sikkert ha hatt bare truse/boxer. På samme måte synes jeg de skal kle på barna lue på høsten når det er kaldt. Det er slettes ikke urimelig.

Det er kjempeirriterende når man faktisk har sørget for at de har alt de trenger av klær i kurven, men de ikke tar seg bryet med å se etter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...