Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) har brukt Cerazette i et par uker nå og plutselig fått mensenlignende blødning. Har vondt også. Kan man få mensen midt i brettet? Alle pillene inneholder det samme, gjør de ikke? Så egentlig kan man vel da få mensen midt i brettet. Er redd jeg har fått vedvarende blødninger sim jeg har lest flere får av disse pillene. Hadde ikke ventet meg å få mensen allerede da jeg nesten fullammer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte du å bruke Cerazette første mensdag eller hva? Denne minipiller kan gi ustabile blødningsperiode.

Ang. mensen og nesten fullammer, så tror jeg ikke det har noe sammenhengende der. Jeg fikk mensen igjen allerede da nurket var 4,5 mnd gammel :( Og jeg fullammet han fortsatt da...

Skrevet

Jeg var plaget av småblødninger hele tiden da jeg gikk på Cerazette. Og jeg har fått mensen igjen, 7 uker siden fødsel..

Skrevet

Cerazette har uregelmessige blødninger i ca 1 år som vanlig bivirkning, fortalte legen min. Andre p-piller gir normalt jevn syklus innen 6 mnd.

Skrevet

Dere som hadde uregelmessige blødninger- hadde dere menssmerter også? Jeg begynte ikke på første mensdag, for jeg hadde ikke fått tilbake mensen enda da jeg startet. Legen sa jeg ikke trengte å vente på det, for det KUNNE ta 1 helt år.

Skrevet

Jeg hadde ingen menssmerter med Cerazette, kun veldig uregelmessig mens/blødning. Lurt å ikke vente på mensen når man skal starte på prevensjon etter fødsel, ja, for det kan som du sier ta veldig lang tid, og så kommer det som regel en eggløsning et par uker før den første blødningen. "Ups".

(I Norge er det mest vanlig å si man skal starte med p-piller første dag av mensen, men i mange andre land er det vanlig å si at man kan starte når som helst. Forskjellen er at man ved å starte "når som helst" ikke er garantert beskyttet før etter 2 uker, mens om man starter 1. dag av mensen så er man beskyttet med en gang.)

Skrevet

Jeg hadde en menslignende blødning etter 14 dager ca,med store mens smerter, men har nå gått på cerazette i 4 mnd å ikke hatt blødninger flere ganger. Jeg startet før mensen var kommet tilbake. Pga det lange oppholdet av piller fra før svangerskapet har det vært en dag her å der uten piller,men mensen har holdt seg borte fordi. Men vet ikke om jeg egentlig har fått den tilbake ennå heller da e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...