Gå til innhold

Ikke måte på hvor mye kjærlighet og roser vi skal øse rundt oss...

Anbefalte innlegg

Plutselig nå er det ikke lov å vise sinne vi skal øse rundt oss med kjærlighet. Demokrati har vi heller ikke mer da alle nå må stå for AP s verdier og politikk for no annet kan man jo finne referert i manifestet...

Fortsetter under...

Har vært veldig mye folkus på kjærlighet og stå sterk og ikke sinne, raseri eller hat...

Så mye fokus at jeg faktisk får dårlig samvittighet når jeg tenker på hvilke metoder for tortur "han" fortjener...for det er tydeligvis ikke veien å gå..vi skal alle føle kjærlighet og samhold, ellers gjør vi det "han" ønsker..

men sorry.. jeg synes mannen skulle bli bundet fast..låst inne på et lite rom og så skulle alle mammaene til ofrene i denne tragedien få lov til å gå løs på han med en pinsett..dvs..det vil ta laaaaang tid...

Gjør det? ALLE partiene har opplev en stor pågang etter tragedien, ikke bare AP. Også FRP som er kommet i negativt søkelys har fått flere nye medlemmer. Poenget er at folk viser at de vil si sin mening, bruke sin stemmerett, og det er vel demokrati?

Ja, det er fascinerende hvordan mange vil spre kjærlighet i denne vanskelige tida.

Men det stemmer også overens med hvordan Jesus pålegger oss å velsigne våre fiender.

Jesus hadde medlidenhet med de dårlige menneskene. Det står for eksempel at "Han syntes inderlig synd på ham". Så hvis vi tenker etter "What would Jesus do", kommer vi ganske nær den reaksjonen vi ser i Norge.

Annonse

Jesus var en flott mann med visjoner som viste oss veien å gå som menneske i omtanke og kjærlighet.

men alikevel må en få lov til å føle sinne, hat og raseri over onde gjerninger.. så lenge tankene ikke blir til gjerninger..

Hvis mitt barn hadde blitt utsatt for noe slikt som skjedde på utøya så ville nok det siste jeg hadde tenkt på hva Jesus ville ha gjort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...