Gå til innhold

Hvor tidlig er det mulig å få mage når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Kjæresten til broren min er syv uker på vei og blåser ut magen alt hun kan mens hun sier at "jammen har det ikke begynt å synes"!

Så vidt jeg vet er fosteret da stort som ei drue, så mage så tidlig betyr kanskje heller litt for mye god mat i starten eller?

Fortsetter under...

Jeg var veldig oppblåst i magen i begynnelsen da jeg var gravid, og har vært det tidlig i alle mine 3 svangerskap. Så det har syntes tidlig på meg. Dette er så individuelt fra person til person..

Man kan bli kjempeoppblåst veldig tidlig, var det selv med nr 1 og nr 2. Med tanke på at jeg var kvalm og gikk ned i vekt i første trimester hadde det ingenting med mat å gjøre. Vet at det ikke var livmora som gjorde at jeg hadde mage, men jeg grunnen til at magen hadde blitt større var jo pga svangerskapet, så sånn sett så var det en gravidmage, og ikke bare jeg-har-spist-altfor-mye-mage :-)

Hormonet relaxin er en av grunnen til at noen får mage tidlig. Det gjør ledd og muskler slappe noe som får magen til å bule mer. Dette hormonet blir produsert allerede under eggløsning og hos noen blir det kraftig produksjo tidlig i svangerskapet. Syns ikke du skal le av henne. Det er en gravidmage, men det er ikke fosteret som lager bulen. Selv syns jeg det var veldig stressende å få mage så tidlig. Ikke noe jeg syns noe om, følte meg bare veldig feit. Ingen som visste jeg var gravid.

Annonse

Jeg fikk spm av ei god veninne om jeg var gravid igjen i uke 7... hun visste ikke om det fra før. Det var pga tydelig bul på magen. Høyst sannsynlig pga luft, men det syntes også når jeg strakk meg. Jeg har barn fra før, så livmoren er vel litt større enn hos førstegangs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...