Maya86 Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Noen som har god erfaring med ladycomp? Det er første måned jeg bruker den. Jeg er på dag 16 og i dag blinket den rødt, vet den at jeg har el eller bare tror den at jeg har det?
Trilletrill Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Jeg bruker ladycomb og når det lyser rødt er det dager hvor du må ha beskyttet sex for ikke å bli gravid! Det er viktig å merke seg at du må bruke den gjennom en syklus først sånn at den kan "lære" seg nettopp din syklus:) Et av de beste kjøpene jeg har gjort noengang.
Evigoptimisten Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Høres bra ut Trilletrill:o) Jeg har nettopp kjøpt meg en brukt på Finn. Klar for å få full kontroll på syklusene igjen, etter noen måneder med ustabile, og det er stress i forhold til å vente på tr, og usikker på om vi traff osv..
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Jeg har brukt ladycomp i fem år, fungererte helt utmerket på de to første spirene. men denne tredje vil ikke sitte hmf
Trilletrill Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Det blir første gangen vi bruker den til å bli gravide og ikke motsatt. Har ikke brukt den på 3 år og jaggu meg om den ikke klarte å peke ut mensen på dag to med temping etter å ikke brukt den i disse årene. Det blir derfor mye sex og hygge i en viss periode i august;)
Maya86 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2011 Jeg tenkte at etter el så skulle temperaturen stige en del, men jeg er på dag 19 og den har ikke steget noe særlig. Noen som vet om det kan gå et par dager før den stiger? Når dette er første måned jeg bruker den, kan den si i fra allerede denne månede hvis jeg ble gravid? Spennende dager nå. :-) Har dere god erfaring med å bli fort gravid når dere har brukt ladycomp?
Trilletrill Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Er litt usikker på dette med temp da jeg først nå har begynt å bruke den for det første, og for det andre til å bli gravid og ikke omvendt:) Men tempraturstigning nær EL er vel riktig. Vet ikke hvordan det er 1 mnd, husker jeg ikke stolte på den da siden den må "memorere" syklusene for å være treffsikker på dagene. Men den husket da min syklus enda jeg ikke har brukt den på 3 år...det kan også ha sammenheng med at jeg har så og si hatt stabile sykluser siden jeg fikk mensen. Kan ikke du denne mnd kjøpe noen billige EL tester og teste iforhold til Ladycombens "røde" gravidvennlige dager? Da slår du to fluer i en smekk at du finner EL samtidig som du får sjekket Ladycombens "ferdigheter" den første mnd:)
Maya86 Skrevet 2. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2011 Tempen steg mer på dag 20 men i dag (dag21) sank den 0,2... Og sjekket hvor ladycompen nå mente jeg hadde eggeløsning og det var på dag 11. Så enten er det østrogen som gjør en liten tempdipp, ellers så kommer tante rød igjen snart. :-( Men vet du Trilletrill om ikke det er så nøye å ta temperaturen på samme tid? Jeg våkner på veldig ulike tider, og jeg skal vell ikke ligge for lenge våken i senga før man måler? Takk for hjelpa ;-)
Trilletrill Skrevet 2. august 2011 #9 Skrevet 2. august 2011 Må følge med litt i forhold tempen selv tror jeg, kommer jeg denne mnd til å ta el tester i tillegg til å tempe, for å holde et lite øyet med det hele! Det beste er om du tar tempen din kl 7 hver morgen. Da blir det nemlig presist. Det har skjedd jeg har tatt tempen kanskje kl 6 også men ikke senere enn 7. Da har jeg heller våknet ,tempet og sovnet igjen (typisk i helger da vi ikke hadde barn og kunne ligge og purke til kl 10-11...drømme drømme) . Ingen problem vettu;) Vi får ta på oss lykketrusa og hjelpe hverandre på veien! Har du forresten forventet IKM i uke 34?
Maya86 Skrevet 3. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2011 Hvis det ikke går denne måneden, så skal jeg bestille el tester så jeg er 100% sikker. Ut i fra FF så hadde jeg eggeløsning på dag 14 og ut ifra LC var det på dag 12. Så jeg er enten på DPO 8 eller 10 i dag. Jeg skrev feil i går at jeg tempen gikk ned 0,2, den gikk bare ned 0,1. Og i da så steg den helt opp til 36.59. Det er det høyeste jeg har hatt.. Spennede... :-) Den steg faktisk med nesten 0,3 etter forrige nivå etter eggeløsning. Jeg har vell IKM i uke 32 hvis jeg har skjønt det riktig.. Problemet er ofte at jeg våkner mye tidligere enn det jeg hadde satt klokka på, så nå stilte jeg den på en time tidligere (6.20) så det blir nok bedre. Hvor mange barn har du fra før? Hvor lenge har dere prøvde på denne spiren?
Trilletrill Skrevet 3. august 2011 #11 Skrevet 3. august 2011 Så spennende denne mnd da:) Vi får krysse fingrene! Har en 2 åring (i dag faktisk!), hun er bare skjønn. Litt derfor vi fremskyndte baren planene for nummer to. Har egentlig bare prøvd 1 pp og da begynte vi sent i mnd slik at det ikke ble noe av da. Denne mnd skal jeg være veldig obs på EL og kroppstegn og slikt så får vi se. Deilig å begynne å jobbe igjen nå fordi da slipper jeg å tenke på det hele tiden:) Det går av seg selv får vi håpe. Du da?
Maya86 Skrevet 3. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2011 Så koselig! Da ble det feiring hos dere vell :-) Jeg var gravid, men mistet jenta i uke 23. Så det var veldig trist, men ønske om å bli gravid er enda større nå. :-) Det var i juni, så er ikke så lenge siden. Jeg er sykemeldt på grunn av det, men vil gjerne jobbe igjen veldig snart. Skal til legen på fredag så vi får lage en plan på det... Får tenke på andre ting da. :-) Prøvde dere lenge sist gang? Hvor gammel er du? Satser på at det ikke går lang tid før vi havner inn i en av terminklubbene her inne :-)
Trilletrill Skrevet 3. august 2011 #13 Skrevet 3. august 2011 Så sterk du er og så flott at du tenker videre etter enn sånn opplevelse! Er helt enig med at du burde tilbake til jobb hvis du orker, nettopp p.ga dette med å sitte hjemme og tenke for mye og ikke "komme" seg videre. Og det at du faktisk har blitt gravid er jo flott, da slipper du å leve i uvitenhet om det noengang "vil skje". Hverken jenteungen eller mannen min er hjemme så det blir ingen feiring før søndag når jeg reiser til svigers i Larvik. Men føler meg fullstendig kaputt etter tre ukers ferie som egentlig ikke var særlig til ferie siden vi hadde besøk av familie hele sommeren. Slitsomt men også hyggelig da:) Jeg fylte nettopp 28 ( hjæææælp, ikke lenge siden jeg fylte 23 virker det som) og sist så tok det 1 samleie. Det var nemlig ikke planlagt og det var en gang det glapp for oss. Jeg sammenlignet tempen idag med tempen for 3 dager siden på ladycomb og det han faktisk økt. Jeg håper at jeg treffer denne el så krysser vi fingrene:) Hvor gammel er du da?
Maya86 Skrevet 3. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2011 Alltid koslig med besøk, men man blir sliten av det hvis det blir altfor mye. Jeg har vært ei uke på båttur ved sørlandskysten, og det har gjort meg godt. I dag var faktisk første gang jeg var på butikken etter dødfødselen, og det gikk bra så føler jeg er klar for å prøve å jobbe noe i hvert fall. Gruer meg en del til at mannen min skal begynne på jobb til mandag, han er pendler så han er borte fra mandag til torsdag.. Jeg er 24 år. Men det tok meg 14 pp før spiren satt sist, så håper det går fortere denne gangen ;-) Når mener ladycomben at du har el? Hva ligger du på i temperatur? før eggeløsning lå jeg rundt 36.10. Virker så lavt... Hvordan merket du at du var gravid sist? fikk du tidlig symptomer? Jeg har så lyst til å ta test i morgen tidlig, men lurer på om jeg skal klare å vente et par dager til... Vanskelig...
Trilletrill Skrevet 4. august 2011 #15 Skrevet 4. august 2011 Sørlandskysten hørtes deilig ut! Så bra at det gikk bra i butikken, tror små skritt fremover er lurt. Du må ikke kjøre over kroppen og psyken din samtidig som det er bra å komme seg ut og videre. Skjønner at det er kjedelig at mannen din blir borte i 3 dager, men tenk heller på at da kan han glede seg til å komme hjem igjen og kose:) Dessuten leste jeg at 3 dagers oppspart sæd er knall for en som vil bli gravid! Vet ikke om det var til mye trøst men. Siden du er 24 så tror jeg du kommer til å rekke å få flere barn før det blir for seint. Tenk de som er 37 og ikke har barn fordi de startet for sent og finner ut at kroppen ikke blir like fort gravid igjen. Idag så hadde tempen synket noe, jeg tempet 1 time tidligere men vet ikke om det har noe å si. Uansett så lyser det rødt. Det er vel en grei indikasjon på å begynne sexen for denne pp. Det er først når den blinker at det er vel virkelig farlig å ha ubeskyttet sex da jeg tror det da nærmer seg/er EL. Dit har jeg ikke kommet enda. Sist var jeg helt clueless og merket det først når TR ikke kom. I starten var det sånn "ååh så deilig, ikke denne uken heller". men så gikk det enda noen dager også gikk den gleden over til "øh....." og da testet jeg på kvelden og viste KLAR positiv og gikk deretter i sjokk. 4 dager etter falt jeg og brakk ankelen min og gikk rett inn til operasjon. Det var en traumatisk opplevlese som nesten endte i en mini depresjon p.ga smerter, uvitenhet om barnet var ok og kvalmen som startet rett etterpå. Bedre å vente og være sikker på 1 positiv eller 1 negativ resultat, istedenfor å teste for tidlig og få mange negative resultater og bli deppa.
Maya86 Skrevet 5. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 5. august 2011 I dag fikk vi overraskelse besøk av foreldrene mine, og det passet super bra etter en tøff dag hos legen og dialog møte med arbeidsgiver. Vi bor to timer unna foreldrene mine, så de er sjeldent denne veien. Ja, alderen er ikke så gal. Men ventetiden er tøff.. Mye skuffelser, og kjipt å begynne på det igjen.. Ble litt overraska i dag, for fertilityfriend forandret eggløsning fra dag 14 til dag 21. Men ladycompen mener fremdeles dag 11, blir spennende å se når neste mensen kommer. Stoler mer på Ladycompen.. For min del virker det ikke som det har noe å si om jeg tester tidligere enn vanlig, siden det er en basalttemperaturmåler. Det står heller ikke noe om det i bruksanvisning. Det eneste som står er at man ikke skal teste senere/før tre timer fra forrige dag. Foreksempel hvis du måler klokka 8.00, må du måle mellom 5.00-11.00. Bedre å begynne for tidlig med sexen enn for sent ;-) hvilken dag er du på nå? Tenkte å bestille eggløsningstester nå. Har du erfaring med billig-tester.no? Tenkte å handle sånn strimler bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå