Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra ppt/legen etc søkte barnet ditt fra ppt til bup? Og hva skjer videre der?

Anbefalte innlegg

Her tok det 6 uker...ble veldig overasket..trodde det skulle gå år jeg!

Forsto det slik at det var lang ventetid...

Bor foresten i en stor by i Norge..kanskje mer kapasitet der??

Fikk brev i posten om time hos BUP nettopp..time i august.

Samtale med foreldre uten barnet.

Noen som har vært igjennom dette og vet hvordan det utarter seg, hvor mange møter osv...?

Fortsetter under...

Barnet vårt blir foresten 5år senere i år...er det veldig tidlig med utredning på et så lite barn?

Legen mente det når hun søkte..men ppt har ikke sagt noe om det.

HI

med oss tok det tre uker :P ppt var i barnehagen å observerte, så hadde vi et møte og på det møte ble det avtalt at ppt ville sende videre til bup. vi har fortsatt kontakt med bup. etter to mnd vente tid hadde vi første samtale der alene uten barnet. så har vi fått skjemaer vi skal fylle ut. disse ble sendt i slutten av mai så pga sommerferie har vi ikke hørt noe. men sønn vår får pedagog i barnehagen hver dag fra 09-12 og egen barnehageassistent fra 12-15. Dette for å skjerme både han og de andre barna for hans adferd og fokusere på konsentrasjon og utholdenhet og sette ord på frustrasjonen i stede for å slå andre osv.

Barnet vårt er 3 år i september. helse søster ville ikke henvise oss til bup, vi tok selv kontakt med barnevernet for råd og veiledning. ppt var det barnehagen som spurt om å få kontakte da de hadde problemer med å håndtere han og vi på de samme områdene hjemme.

ppt sa ingen ting til oss om at det var for tidlig og ble litt sur på helse søster over at hun ikke hadde tatt bekymringen vår på alvor. bup sa de var glad for at vi tok det videre uansett om han fikk en diagnose eller ikke fordi det er så mange foreldre som venter for lenge og derav blir det vanskelig for foreldre, barnet og støtteapparatet å hjelpe.

Takk for svar:)

Så godt dere får hjelp da,godt at sønnen deres får god hjelp:)

Datteren vår har kun språkproblemmer da, og sliter med kosentrasjonen...så hun skiller seg ikke ut fra de andre barna på andre måter.

Men håper iallefall at hun skal få språket på plass til skolestart, og om hun har adhd (kosentrasjonsproblemmer), så er jeg glad vi får det sjekket nå:)

Jeg vet iallefall at hvis det ikke hadde vært for oss foreldre så hadde vi ikke fått noen hjelp, men jeg vet at det er mye adhd i familien..så da bryr jeg meg fint lite om at barnehagen ikke forstår helt...

HI

• 2 uker senere...

tok 3 - 4 mnd, var hos bup da hun var 4år.de vil ha en del info på første møte,om oppvekst,symptomer/problemer osv.så går de igjennom opplegget de tenker under oppholdet,og hvem som skal være med osv.

gjorde hvertfall det under utredningen av jenta mi.,

jeg var ikke fornøyd med utredningen av jenta mi,da jeg ikke ble hørt,istede ble jeg mistenkliggjort,og de sendte bekymringsmelding til barnevernet,i dag har barnet adhd,lærevasnker og autisme diagnose.

på bup så de ikke noe problemer med barnet mitt,bare meg.

så stol på deres føleser,om at noe er galt,og stå på for å få ting gjennomført,..

de har en klinikk fra 0-6 år og fra 6-12 år og ungdomsklinikken..

du var heldig og kom fort inn.

lykketil

Sender de melder til barnevernet??

Så mange på bup kan tro at det er vår feil at datteren vår siter med de tingene hun gjør ??

Ble forvirret jeg nå...hvorfor trodde de det var din feil??

Jo takk, de er i gang nå:)

HI

Annonse

3 måneder. og da var det midt i ferien så hun hadde mulighet til å ta alle samtalene i løpet av en drøy uke. så nå gjenstår å observere på skolen og prate med dem men det satser jeg på at hun får gjort ganske fort nå som ferien er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...