Gå til innhold

Hvor hen bør man kjøpe svisker fra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De har noen veldig gode på helsekostbutikkene. De er økologiske, husker ikke merke, men beste jeg har smakt :)

Vet ikke hvordan man lager sviskesaft, men søk på nettet.

Mulig du kan lage det med å legge dem i vann over natten og så kjøre dem i en sånn saftmaskin sammen med vannet... men jeg har aldri prøvd :)

Du bør IKKE kjøpe økologiske svisker til små barn. Det er masse toksiner i økologisk mat som regel og særlig tørket frukt et utsatt. Kjøp på butikk. Husk at mye svisker og rosiner skal barn ikke ha, nettopp pga disse toksinene (kreftframkallende).

Hvor har du det fra at økologisk mat som regel inneholder toksiner, Nille76?

Jeg vet det kan være ulike muggarter i nøtter og tørket frukt, generelt sett, men ikke noe utover det såfremt man velger de seriøse leverandørene. Er enig i at barn ikke skal ha store mengder rosiner og svisker. Vet det var undersøkelser om dette ang. vanlige rosiner for en tid tilbake.

Forskjellen på økologisk og ikke-økologisk er vel som regel nettopp det at de fleste toksiske stoffer ikke er i de økologiske matvarene (bortsett fra det med ulike muggtyper som ja, kan ha en ikke helsegunstig effekt, men dette finnes i all type tørket frukt?).

Hvis du har noen linker til forskning hadde det vært fint :)

(Jeg er interessert, ikke forsøk på å kvele det du skrev!)

Uansett er det viktig at barnet til HI får magen i orden, hvis ikke lagrer den jo bare giftstoffer som ellers skulle kommet ut med avføringen.

Økologisk mat skal ikke inneholde kunstige toksiner fra sprøytemidler osv, men pga mangelen på sprøyting, og håndtering generelt så inneholder de økologiske mer naturlige toksiner fra mugg. Disse toksinene er ikke noe "bedre" enn sprøytemidler, kanksje tvertimot, siden de er kreftframkallende.

Mange tror at økologisk mat skal være så bra pga mangelen på sprøyting, men dette er dessverre ikke alltid tilfellet da resultatet ofte er mer mugg toksiner, spesielt i tørket frukt og korn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...