Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Drømmehuset bygges snart. Det er uten kjeller. På bakkenivå har vi tegnet inn hall/gang, kjøkken m/spisestue, stue, bad, wc, vaskerom og 2 soverom. Huset er nesten 190 kvm i grunnflate, så needless to say at det blir en dyr affære om vi legger varmekabler i hele etasjen. Hater i utgangspunktet parkett. Både bruk og utseende. Men ser at alternativene er få. Noen her som har erfaring med parkett i stue og kjøkken på bakkenivå UTEN varme under? Tenker kanskje varme på gang/hall m/ wc (det er jo bare en liten sløyfe innom der), på vaskerom og på bad. Kommer jeg til å fryse meg i hel i stuen og på kjøkkenet?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Har hus uten kjeller. Fliser i gangen og på badet, parkett på kjøkken og i stua. Varmekabler over det hele i 1.etg. Blir godt og varmt.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Vi har ikke varme i "innegangen", kjøkken og stue. Nytt hus. Er ikke spes kaldt på gulvet om høsten og vinteren. Har kun varmekalber på badet (fliser) og i gangen og det holder det. Nye hus er jo tette, og holder kulden ute.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Nei, ikke om dere isolerer godt nok, og har varmekilder som varmepumpe og/eller vedovn ellers. Her er dårlig isolert, men varmepumpen gjør jobben likevel
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Vi legger vannbåren varme. Betaler 100 000 for 200 kvm + 20 kvm bad i 2 etg. Hadde vi ikke hatt råd til det hadde vi bygget mindre hus istede. Det er foresten mye fint i vinyl som er på full fart tilbake. Det skal være varmt å gå på.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Tusen takk for alle svar Jeg liker veldig godt vinyl, men mannen nekter :/ HI
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Vær forsiktig med å velge parkett/laminat på kjøkken. Ikke bra med for mye fuktighet, på dette gulvmaterialet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå