Gå til innhold

Dere som har hus uten kjeller. Ang gulvmateriale og varme i gulv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmehuset bygges snart. Det er uten kjeller. På bakkenivå har vi tegnet inn hall/gang, kjøkken m/spisestue, stue, bad, wc, vaskerom og 2 soverom.

Huset er nesten 190 kvm i grunnflate, så needless to say at det blir en dyr affære om vi legger varmekabler i hele etasjen.

Hater i utgangspunktet parkett. Både bruk og utseende. Men ser at alternativene er få.

Noen her som har erfaring med parkett i stue og kjøkken på bakkenivå UTEN varme under?

Tenker kanskje varme på gang/hall m/ wc (det er jo bare en liten sløyfe innom der), på vaskerom og på bad.

Kommer jeg til å fryse meg i hel i stuen og på kjøkkenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hus uten kjeller. Fliser i gangen og på badet, parkett på kjøkken og i stua. Varmekabler over det hele i 1.etg. Blir godt og varmt.

Skrevet

Vi har ikke varme i "innegangen", kjøkken og stue. Nytt hus. Er ikke spes kaldt på gulvet om høsten og vinteren. Har kun varmekalber på badet (fliser) og i gangen og det holder det. Nye hus er jo tette, og holder kulden ute.

Skrevet

Nei, ikke om dere isolerer godt nok, og har varmekilder som varmepumpe og/eller vedovn ellers.

Her er dårlig isolert, men varmepumpen gjør jobben likevel :)

Skrevet

Vi legger vannbåren varme. Betaler 100 000 for 200 kvm + 20 kvm bad i 2 etg. Hadde vi ikke hatt råd til det hadde vi bygget mindre hus istede.

Det er foresten mye fint i vinyl som er på full fart tilbake. Det skal være varmt å gå på.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Jeg liker veldig godt vinyl, men mannen nekter :/

HI

Skrevet

Vær forsiktig med å velge parkett/laminat på kjøkken. Ikke bra med for mye fuktighet, på dette gulvmaterialet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...