Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 4 år. han har vært kjempe flink til å legge seg og har nesten aldri vært noe problem. sengetid har da vært mellom 18.00-19.00. men i sommer har ting tatt helt av, jeg legger han som vanlig med mindre det ikke er noe spesielt som skjer. men han sitter å tuller, sniker seg ut og skriker. og holder det gående til 22.00-23.00. jeg drar av meg håret snart. jeg er alene med han og har det gående hele dagen, så kvelden er liksom min "oppsamlingstid" . håper noen har noe gode råd og dele med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han i barnehagen utenom ferietiden?

Hvis ja er han muligvis vant til et annet aktivitetsnivå enn det som man normalt har på hjemmefronten. Det er ikke sikkert han føler seg så sliten og trøtt som normalt når han kommer i seng. Energien er ikke helt brukt opp og da kan man finne på mye tull!

Jeg merker det på jenten vår også - men ikke i så voldsom grad som du beskriver. Det vi har gjort er å strekke sengetiden en times tid. Så i ferien er hun kommet i seng kl 8 i steden for 7. Og denne uken da vi er startet på jobb igjen og ungene er i barnehagen er hun naturlig trøtt og kommer i seng ca kl 7 igjen. Den overgang er gått helt uten problemer.

Jeg er helt enig med deg: Den korte tiden man har om kvelden fra ungene er i seng og til man selv legger seg, den trenger man virkelig for å få hentet seg inn igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...