Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter begynner i 1. klasse om noen uker og har lyst til å ta hull i ørene. Noen som har erfaring med dette? Hun er klar over at det er litt vondt å ta, men at det er fort gjort. Hun er også klar over at et kan være litt smerte i etterkant. Tenkte å ta det i dag, men bestemor mente vi ikke burde ta det før badesesongen er over siden hun ikke kan bade i fjorden på 6 uker etter hun har tatt de. Noen erfaringer med det? Pris?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143434310-hull-i-%C3%B8rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan da bade med degm, det er ikke noe problem. Så lenge hun er vet at det kan være litt vondt, og at det må renses og passes på, og hun ikke fikler for mye med dem til å begynne med ser jeg ikke problemet jeg altså!

Helt ok på skolebarn som selv vil ha hull i ørene synes jeg. Men viktig at vi voksne passer på å rense og forklarer at de ikke skal fikle all verden med ørene.

Har selv ei som har mast litt, men hun ble litt mer skeptisk da jeg forklarte at det var vondt, og at hun ikke kan kose med øret på lenge ( hun koser med ene øret når hun skal sove).

Gjest Filifjonka

Vi har brukt et piercingstudio når ungene har fått hull i ørene. Der har vi fått skikkelig god informasjon angående rensing og hva man skal og ikke skal gjøre. Noe helt annet enn frisørsalonger (som jeg selv brukte i sin tid).

Ikke bading de første 4-6 ukene, ikke i ditt eget badekar engang. Det er masse bakterier og dritt i vannet. Tenk vann inn og ut av diverse kroppsåpninger, unger som tisser i vannet, voksne som skyller barnets bleierumpe i vannet osv. Dusjing er helt greit, da kommer det rent vann til hele tiden.

Rens skikkelig morgen og kveld, og la ellers øredobben sitte i fred - den skal ikke røres og ikke snurres på utenom rensetidspunktene.

Ikke bruk Pyrisept og slik - bruk sterilt saltvann eller et spesielt rensemiddel som du får kjøpt på piercingstudioet. Rens med en q-tips, bruk god tid og gjør det skikkelig morgen og kveld.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...