Gå til innhold

Blodtryck ifht ev svangerskaps förgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej,

Har lagt in frågan under spør jordmødrene men lägger in här också - kanske får något bra svar men någon med erfarenhet! :)

Jag är under uppföljning men har bara en liten fråga. Trodde det var undertrycket som är mest avgörande när det gäller svangerskapsförgiftning?

Jag hade vid kontroll på föden pga massa kynnere 150/70 och +1 i protein. Så undertrycket var jag bra men inte över trycket. Hade dock legat 20 min på bänken för att måla hjärtat till bebin, och när jag ligger har jag få kynnere. Är när jag ställer mig upp som det konstant strammar och gör ont. Så när hon målade blodtrycket var jag helt rolig, kände mig inte alls stressad - blev faktiskt överraskad att det var så högt.

Vad är liksom gränsen för att man ska konstatera svangerskapsförgiftning. Har naturligt nog fått mer vatten i kroppen den sista veckan - men det skulle väl kanske bara mangla med denna värmen? ;0)

Ska tillbaka på måndag . kynnerne har inte gett sig så jag hoppas inte detta har påverkat livmortappen(!) Men hoppas att mina värden är fina! :)

Är 33+5

Tack för svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Undertrykket er som du sier normalt, overtrykket kan variere og er sjelden like interessant. Jeg vil tro at det muligens var proteinene i urinen de reagerte på hos deg, evt hvis det i tillegg foreligger andre risikofaktorer som du ikkke har oppgitt her (feks raskt stigende vekt/ blodtrykk, svskapsdiabetes eller annet)

Skrevet

Det var först och främst blodtrycket jordmor på föden var upptagen av men förstog egentligen inte varför. Men får väl lite på att de kan sitt yrke! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...