Gå til innhold

Hadde ufrivillig hjemmefødsel sist gang...hva kan jeg forlange denne gangen?

Anbefalte innlegg

Har hatt to raske fødsler, med sistemann tok det sånn ca 10 min. Kort fortalt gikk vannet, og så kom det noen enormt kraftige pressrier og så ble han født hjemme på sofaen. Jeg rakk akkurat å få av meg klærne. Det gikk fint både med meg og han, men jeg har ikke lyst til å oppleve det en gang til. Jeg venter nå nr. 3, og det tar oss ca 1 time å kjøre til sykehuset, noe jeg slettens ikke har lyst til siden jeg absolutt ikke vil risikere å føde i bilen. Skal på samtale med sykehuset snart for å lage en plan for fødselen, og lurer på hva jeg kan "forlange" . Jeg ønsker helst at en ambulanse skal hente meg når jeg merker at det er noe på gang, tror dere det er mulig å kreve det? Eller må jeg legges inn på syehuset til overvåkning ved termin?

Fortsetter under...

Vil så absolutt tro du kan hentes av ambulanse når du merker at ting er i gang.

Jeg hadde også styrtfødsel nå ved siste fødsel. Vi var begynt å kjøre selv, men hadde ikke kjørt mange minutter før jeg skjønte at vi ikke kom til å nå fram til sykehuset, hadde ca 1/2 time å kjøre. Så da var det bare å stoppe og ringe fødeavdelingen, som så sendte ambulanse. Jeg fødte i ambulansen i det vi kom fram til sykehuset.

Ved en evt neste graviditet kommer jeg til å bo hos mine foreldre de/den siste uken før termin da de bor bare 10 min unna sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...