Gå til innhold

Er jeg urimelig/dårlig mor?! ang. nær familie og barn i lik alder... laaaaangt!

Anbefalte innlegg

Har et par i nær familie med et barn som er 1 mnd eldre en mitt.

Når jeg og barnets mor er sammen leker barna kjempeflott og uten sutring eller masing på oss. Selvfølgelig er det gjerne litt krangling og slåing, men det tar den av oss som er nærmest og ser først oss av, uansett hvilket barn som er den slemme.

Men når barnets far kommer inn i bildet blir min sønn skviset ut. Han kan ikke la sitt barn leke alene, og da slår det barnet inn en meget sjarmerende side av seg. Hun slår og dyttr min sønn, tar fra han lekene og er rett og slett ufyselig. Og far sitter på gulvet og godtar at min sønn blir skviset ut. Min sønn er ikke den typen som skriker for alt. Men når det er slik så kommer han på fanget til oss og gjemmer seg og gråter veldig sårt. Jeg har flere ganer påpekt dette for far, det har også barnets mor, men vi blir rett og slett ignorert.

Igår hadde min sønn bursdag, hele familien var samlet hos min mor, og samme visa. men denne gangen fyrte jeg meg og ble direkte lynings.

Min sønn ble fratatt bursdagsgavene som ble pakket opp av far og datter hvor de åpnet og lekte med lekene. Mens min sønn sto å så på.

Alle i familien satt og så på og flere ble direkte provosert, etter tredje gaven, og en kjempefortvilt sønn takket jeg for meg, ba mannen min om å pakke sammen gavene og beklaget at dette hadde gått for langt. Og at det var ikke aktuelt å sitte å se mer på at min sønn ble behandlet slik (i en noe styggere og mer utfyllende tone)

Og på kvelden kom da faren, med moren og min svigermor og kjeftet meg huden full for å være urimlig ovenfor hele familien som var kommet, og for min mor som hadde bakt osv osv. Han presterte også å si at jeg var tidenes verste mor og at unger som meg burde vært fratatt barna ved fødseln. Jeg er 24, han er 45.

Moren til dette barnet satt bare å gråt. Jeg vet at de har det veldig bra sammen men at hun nå så en side av han som hun ikke trodde eksisterte og hun var så flau. mens svigermor var enig md han.

Jeg ga idag beskjed om at de trengte ikke tenke på jula og oss, vi ville ikke ha det slik så vi ble å feire jul hjemme. Og nå er det krig...!

Er jeg urimelig, blind og dårlig mor?

Fortsetter under...

han er egentlig ikke en ufyselig mann.. men etter at han fikk sitt første barn etter at de hadde prøvd i 6 år så har han glemt at det eksisterer andre barn.

Men han har bestandig vært en psykisk sterk mann, med sterke meninger.

Jeg skjønner bare ikke lenger hvordan vi skal kunne være sammen med barna uten at min sønn blir utestengt og såret.

HI

Med mindre dette er et trolleinnlegg..

jeg hadde reagert på første pakken, om noen andre enn mitt barn hadde pakka opp gavene hans. Hadde nok kjefta på samme viset!

Jeg reagerte på hvorfor ingen andre brøt inn og stoppet gaveoppakkingen. Hvorfor sa ikke din mann noe? Eller din mor?

Uansett høres det ut som om dere har det bedre uten disse familiemedlemmene! De vet nok at de gikk over grensen, men angrep er beste forsvar...

Hvor gamle er barna?

Nei, eg synest ikkje at du er urimelig.

Det ville ikkje ha vore mine ungar som sat og såg på andre pakke opp bursdagsgåvene deira. Hadde vi hatt selskapet heime hadde fyren vorte heven på dør, og vart selskapet feira som dykk. Hadde eg og pakka i hop gavene og barnet og gått heim.

dette er ikke et trolleinnlegg.. skulle jeg ha trollet så hadde jeg heller latt være-

barna er 2 år gamle...

min mann har veldig stor respekt for han. Det er hans svigerbror, og han harhatt han i familien siden hn var tenåring, og er en rolig sjel som rett og slett ikke klarer å ta diskusjoner med han, det har han sagt for lenge siden, men han begynte å gråte når han kom hjem fordi han hadde så vondt av sin egen sønn.

MEN vi fikk en flott bursdagsfeiring bare vi, hjemme, med is, handy manny og leking hele veien i sengs. Det skal sies.

Det ble reagert av de andre, men mer i den retningen at "la nå ***** få lov til å åpne pakkene sine selv, og undersøke dem selv* Men det flirte han godt av seg.

Jeg prøvde å se om det gikk inn på den greie måten særlig idet min sønn begynte å gråte. Men når ikke det affiserte han så klikket det litt i toppen hos meg. Kjenner jeg koker bare av å skrive her..

HI

Annonse

Og idag kom min mor med ekstra pakke,ekstra kake, ballonger og diverse bursdagseffekter og sang og feira sammen med han bare for å gjøre den stasen for han som han ikke fikk igår, så familien bryr seg, de bare visste ikke helt hvordan de skulle reagere på dette..

HI

Du er overhode ikke urimelig, hadde noen gjort noe slikt mot mine barn hadde jeg klikket selv. Iallefall etter at en har gjort alt en kan for å forbedre det. Nei, det er nok heller denne faren som er en dårlig far. Det er jo ikke akkurat positivt om han overfører disse egenskapene til datteren sin, ender kun opp med at ingen liker barnet da:(

Ville iallefall ikke feiret jul med dem, muligens kan løsningen være å invitere alle andre utenom han... Barnslig løsning, men muligens det kan få han til å skjønne at en ikke godtar oppførselen hans.

Du skulle ha irettesatt han der og da, gjerne på en pen måte. Å pakke sammen ungene og dra, er en smule umodent, etter min mening. Din mor var vert, og klart hun ble skuffet over at selskapet ble ødelagt..

Det er jo hos han problemet ligger, men det ikke sikkert at han ser det. Du kunne rolig sagt at gutten min er den som har bursdag, og HAN pakker opp gavene.

Ved senere anledning tar du deg en prat med mannen, og forteller han at du ikke finner at ungen hans herjer med din når de treffer hverandre.

Trenger ikke å bli mere styr enn det!

Du blir i overkant dramatisk når du annonserer at du ikke kommer til jul, og at du nå tenker at det er krig.

Du er en voksen person som har lov til å legge premisser for hvordan familiemedlemmer oppfører mot deg og barnet ditt. Hadde du tatt han i skole med en gang, hadde dette ikke tatt sånn av. Fyren har faktisk å høre på det du sier! Kvinn deg opp og ta tak i problemet, så kan du feire jul der likevel. Kjemp for ungen din, ikke stikk av, og meld deg demonstrativ ut.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...