InsomNina Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Lille jenta vår får full porsjon grøt om kveld og smaksprøver til middag. Ikke lenge før dette også blir full porsjon. Lurer litt på når dere andre innførte 3. måltid, og om det var en spesiell grunn til det. Fordi barnet trengte mer mat, eller om det bare ble sånn. Jenta mi er snart 6 mnd, og grøt ble innført rundt 4,5 mnd pga liten vektoppgang. Så ville vi prøve ut litt forskjellig mat da det sies det er lettere å få dem til å like det tidlig, så slik ble det smaksprøver med middag. Dette spiser hun mer og mer av. Men er usikker på hvordan jeg gjør det med amming etterhvert. Hun får bare pupp utenom, og jeg har hele tiden ammet ca hver 2 - 2,5t. Om natten får hun ca 2 ganger (av og til 1), så håper det gir seg selv etterhvert, hvis ikke må det vel til en avvenning. Har ingen problemer med dette enda, da hun sover videre etter puppen. På dagen får hun pupp når hun vil ha, også før middag og kvelds. Etter grøt på kvelden, koser vi litt, og så får hun får littegrann pupp på sengekanten om hun vil ha. Men skal jeg alltid gi pupp før måltid? Helsesøster anbefalte det pga at jeg skulle beholde melken lengst mulig, og det vil jeg også. Håper å amme frem til hun er 1 år i allefall. Men slik det er nå, er jeg så bundet hele dagen. Hvordan gjør dere dette? Føler meg skikkelig grønn, og trenger en "oppskrift" på dette. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå