Gå til innhold

Kjenner lite liv og er i uke 26!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg bare lurer på om dette er normalt?

Jeg har foranliggende morkake, men det er ikke hver dag jeg kjenner liv. I helgen var det mye liv i magen, kjente spark flere ganger daglig, men nå denne uken fra mandag til nå så kjenner jeg nesten ingenting. Når jeg kjenner noe er det veldig svakt helt nederst i magen.

Kjæresten min har kjent og sett det noen ganger, men ikke noe mer en det!

Er det noen andre med foranliggende morkake som kan svare meg på dette? Når begynner man å kjenne tydelige spark?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hum..jeg hadde foranliggende morkake i forrige svangerskap..men kjente liv daglig fra uke 20... og rundt 26 var det kraftige dult hver dag...

Jeg tror IKKE du trenger å bekymre deg..men jeg ville ha hørt med en jordmor om du er litt usikker! =) Det hadde jeg gjort..

Er uansett individuelt hvor mye man kjenner..fra kropp til kropp..men du skal ihvertfall kjenne liv hver dag nå.. utifra hva min jordmor har sagt!

Skrevet

Jeg er enig med den som har svart deg. Jeg har selv foranliggende morkake, men kjenner daglige spark og jeg kjenner bevegelse gjennom hele døgnet. Jeg er nå 27+2 og folk kan se hele magen bevege seg. Jeg deltar i et forskningsprosjekt som heter "tell med meg" (søk det opp om du vil vite mer) som gjelder fra uke 24. Da skal man telle hvor mange minutter det tar før man kjenner 10 spark. Folkehelseinstituttet mener det skal være daglige spark fra uke 24 og at det gjennomsnittlig skal ta ca 10 minutter før man har kjent 10 spark. Det er selvfølgelig store forskjeller, men det er bedre å ta kontakt med jordmor en gang for mye enn for lite dersom man er bekymret.

PS! Fra mandag til i dag har også mitt knøtt vært veldig rolig. Det skyldes nok at jeg har vært veeeldig aktiv, men med en gang jeg legger meg ned og i alle fall om jeg hiver i meg et glass iskald solbærsaft våkner han!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg kjenner liv daglig, men jeg synes bare det er så lite. Nå har jeg veldig stor mage også til å være i uke 26, kan det ha noe med det å gjøre? At babyen har god plass der inne? Jeg skal kjenne godt etter nå i helgen også skal jeg på svangerskapskontroll 4 august så hvis jeg ikke kjenner mere spark da så skal jeg be legen ta en nøye sjekk. Jeg håper bare alt er bra, det har jo vært det hittil!

Men jeg kjenner at det er liv hver dag altså, bare ikke så mye, magen beveger også på seg, men ikke sånn wow, hvis dere forstår.

Krysser fingrene for at hun er litt mere aktiv nå i helgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...