Gå til innhold

Terrorhandlingene gjør at jeg stemmer annerledes i høst

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid stemt på partier på høyrefløyen eller i sentrum, men i år stemmer jeg Arbeiderpartiet. Nå tror dere kanskje at det er en "sympatistemme", men det er ikke tilfellet.

Det den siste ukens hendelser har fått meg til å oppdage, er at Norge faktisk er et utrolig godt land å bo i. Der jeg tidligere har gått rundt og vært misfornøyd med skatter, avgifter, småting og bagateller, ser jeg nå at vi bor i et samfunn som FUNGERER, når det gjelder de viktige tingene.

Jeg er glad for de sosiale godene, og jeg betaler gjerne skatt for at samfunnet skal kunne hjelpe dem som trenger det, eller meg selv og min familie, hvis vi skulle komme i en slik situasjon. Vi har bedre råd til livsopphold og forbruksvarer enn noe annet lands befolkning. Da er det smålig å sutre over at noen kroner går til fellesskapet.

Fortsetter under...

Nå er det kommunevalg til høsten, da gjør folk klokt i å stemme på de lokalpolitikerene som best ivaretar akkurat den kommunen de bor i.

Jeg bor selv i en for tiden Ap-styrt kommune, her er det stor krise, skolene får for lite midler, samme helse og omsorgs sektoren. Kommunen drivest på en måte som er helt bak mål der kultur prioriteres langt over skole og helse.

Derfor stemmer jeg på et annet parti her.

Men kan godt være at Ap i din kommune styrer kommunen din bedre, men slik er det desverre ikke her.

Her har vi en pr-kåt Ap-ordfører som bruker enhver anledning til å stikke huet fram, og det har han også benyttet anledningen til fulle etter den tragiske hendelsen også.

Er selv for å betale skatt, bidra til velferden, men da mener jeg virkelig at pengene skal brukes også der de trengs!

Det er for jævlig når de presser over 30 6åringer inn i en enkelt klasse, det er ille at ikke eldre som virkelig trenger en sykehjemsplass får det, at tallene jukses på ved å korte behandlingstiden på søknader der for får avslag hvis det ikke er plass, framfor at de står på ventelister. Slike forhold er det lokalt styre og stell som stort sett har hovedansvaret. Særlig når det da planlegges og brukes store summer på ting som ikke er like nødvendige.

Annonse

Bare så det er sagt:

Jeg er fullstendig klar over at det er lokalvalg til høsten, og ikke stortingsvalg. Men det samme gjelder like fullt. For det første bor jeg i en AP-styrt by, hvor det samme er tilfelle: Vi har sutret over småting, men må innrømme at ting egentlig fungerer meget godt.

For det andre handler ikke dette om personer, politikere og verv, men om en politikk som er god og som fungerer. Lokalpolitikerne representerer det samme programmet og det samme verdigrunnlaget som de nasjonale politikerne. For mange vil det selvfølgelig være lokale enkeltsaker som blir viktige i kommunevalg, og det har jeg full forståelse for.

hi

Skal også stemme, men IKKE Ap.

Har ikke vær enig med de i de sakene de har, så derfor blir det et annet parti.

Er nok mange sympati stemmer til Ap ja.... Men håper folk bruker stemmeretten sin og stemmer for det De tror på!

Står det noe om at jeg stemmer borgerlig? Kan det være jeg stemmer enda lengre til venstre? Eller at jeg stemmer på et parti som ligger i sentrum feks?

Dessuten tviler jeg på at hva man stemmer lokalt vil virke inn på skattenivå eller avgifter ;-)

Jeg betaler min skatt med glede, men jeg skulle gjerne sett at våre skattepenger ble litt bedre og mer rettferdig fordelt!

Avgiftene er også helt greie, men ikke sett 6åringen min i en klasse med 30elever! Og skaff min beste venninnes demente, noen og 90år gamle bestemor en sykehjemsplass! Det er det jeg krever av lokalt styre og stell, for der har de mye makt og er med å fordele midlene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...