♥ Min engel ♥ Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Har hatt tett oppfølging av lege i sommer pga høyt blodtrykk, det høyeste har vært på 140/90. Så i forrige uke var det endelig gått ned til normalen, MEN idag var det steget igjen til 135/80, puls på 100!! OG de fant proteiner i urinen (1+) Så da skal jeg opp på poliklinikken for gravide på haukeland, håper eg kommer til iallefall neste uke, blir jo litt bekymret.. Noen som vet hva de sjekker på en sånn time? Og andre i samme situasjon eller har vært som vil dele erfaringer? Er nå i uke 30+5.
jobber med saken har klart det Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 De tok ultralyd på meg for å sjekke at alt sto bra til med fosteret. Om det var nok fostervann, at han vokste som han skulle osv... Men dette er 14 år siden, så mye har sikkert forandret seg:)
♥ Min engel ♥ Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2011 Ok, gjør ikke meg noe å se snuppa en gang til Men håper ting holder seg stabilt, vil ikke ha høyere verdier!! Huff, hadde også lave jernlagre så må i tillegg gå på jerntabletter, ikke mye som var normalt i kroppen min hos legen idag nei
jobber med saken har klart det Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Huff:( Håper blodtrykk og puls går ned og jernlageret går opp:)
<3 meg og den lille <3 Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 er vel for å sjekke svangerskapsforgiftning kanskje... kjempe bra at de er ops på slike ting da..
Maia&Mathias <3 Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Jeg har også hatt høyt blodtrykk og spor av proteiner i urinen nå de siste par ukene. Blodtrykket mitt har vært oppe i 99 i undertrykk på d høyeste (har gått opp og ned som en jojo...) så har vært på kontroll to ganger i uka de siste par ukene. På kontrollene har de tatt ul for å sjekke fosteret at d her d greit, målt blodtrykk og urin. Viktig å holde d med oppsyn mtp svangerskapsforgiftning. Du er i de beste hender, masse lykke til!
RM79 Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Det er kjempebra at du får komme dit, i tilfelle svangerkapsforgifting. Da får de passet på deg vet du ) Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i det første svangerskapet mitt. Da hadde jeg 140/100 i BT på kontroll og +1 i proteiner, dette var i uke 33. Jeg måtte ta KS i uke 34+6 fordi BT bare fortsatte å stige, og fødte ei fantastisk fin bittelita prinsesse., -gikk veldig fint ) Og BT normaliserte seg etter hvert.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 En liten fråga, vad är skillnaden på blodtryck och puls?
♥ Min engel ♥ Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2011 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen Er jo ikke sikkert det utvikler seg til noe mer, men godt å vite at jeg blir tatt godt vare på i tilfelle Så nå bare går eg å venter på at jeg skal få den timen på poliklinikken for sjekk, og krysser alt for at blodtrykk og alt holder seg stabil resten av svangerskapet Til deg som lurte på forskjellen mellom blodtrykk og puls: Blodtrykk er det trykket som blodet utøver mot åreveggen. Mens pulsen er den trykkbølgen som forplanter seg i arteriene hver gang hjertet trekker seg sammen for å pumpe blod ut i arteriene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå